توجه به فعالیت سوادآموزی در بخش زنان زندانی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: برنامه ریزی و تقویت فعالیت سوادآموزی در بخش زنان زندانی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عیسی ملک پور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در نشست مشترک با کیشائی، معاون اداره کل امور زندان‌های استان فارس و سایر کارشناسان دو حوزه، در راستای تفاهم نامه فیمابین بین دو دستگاه بیان کرد: نقطه شروع تأسیس مراکز یادگیری محلی در استان فارس از زندان‌ها بوده و انتظار می‌رود که مراکز یادگیری محلی بیشتری در زندان‌های سراسر استان ایجاد شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مراکز یادگیری محلی در توسعه آموزش و مهارت‌های زندگی برای سوادآموزان، افزود: اداره کل زندان‌های استان نیز در زمینه ایجاد و تأسیس مراکز یادگیری محلی، شناسایی، جذب سوادآموز و سایر امور مربوط به سوادآموزی مشارکت فعال داشته و در سالیان اخیر یکی از دستگاه‌های برتر در این زمینه بوده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: با وجود ۱۹ ندامتگاه در سراسر استان و امکان ثبت نام از زندانیان در طول سال، باید سوادآموزی را در تمام مراکز استان گسترش داد.

ملک پور با بیان اینکه برای زندانیان بی سواد، کتاب سوادآموزی ویژه آنان وجود دارد و لازم است این کتاب به آن‌ها آموزش داده شود، ادامه داد: نخستین مرکز یادگیری محلی در زندان عادل آباد ایجاد شده که نقش مثبتی در آموزش‌های مختلف به زندانیان دارد.
مصطفی کیشایی معاون اداره کل امور زندان‌های فارس با اشاره به اینکه امسال درصدد با برنامه ریزی و شناسایی زندانیان بی سواد در شهرستان‌های کازرون، مرودشت، داراب و فسا نیز مرکز یادگیری محلی را راه اندازی می‌کنیم، اضافه کرد: طبق سهمیه اعلام شده، امسال باید برای شناسایی و جذب ۳۰۰ نفر بی سواد زندانی برنامه ریزی شود.
وی اظهار کرد: مدت زمان ماندگاری ۵۰ درصد زندانیان در زندان، حدود یک ماه است و در این فرصت کم باید چاره اندیشی و موضوع راستی آزمایی بی سوادی افراد زندانی از جمله مشکلات و موضوعات زمان در امر سوادآموزی زندانیان و دایر کردن مراکز یادگیری محلی است.

انتهای پیام /ت 

توجه ویژه به فعالیت سوادآموزی در بخش زنان زندانی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار