بارش تگرگ ۱۳۵ میلیارد ریال به اراضی زراعی و باغی اسدآباد خسارت زد

فرماندار شهرستان اسدآباد از خسارت بیش از ۱۳۵ میلیارد ریالی اراضی زراعی و باغی این شهرستان بر اثر بارش شدید تگرگ خبر داد.

بارش تگرگ ۱۳۵ میلیارد ریال به اراضی زراعی و باغی اسدآباد خسارت زدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کریم حمیدوند، فرماندار شهرستان اسدآباد گفت:  بارش شدید تگرگ چهارشنبه هفته گذشته به مزارع زراعی و باغی روستاهای پیفانج، خسروآباد، ولی آباد، چشمه قنداب، بهراز، حاجی‌آباد، هلور سفلی و علیا، شیلاندر و وندر آباد این شهرستان افزون بر 135 میلیارد و 777 میلیون ریال خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اراضی باغی خسارت دیده بر اثر بارش شدید تگرگ، افزود: باغات گردو، هلوو شلیل، زردآلو، آلو، بادام و انگور جمعاً در سطحی افزون بر 373 هکتار با اعتباری بالغ بر 91 میلیارد و 450 میلیون ریال در روستاهای این شهرستان دچارخسارت شده‌اند.

حمیدوند بیشترین خسارت وارد شده در بخش باغات را مربوط به باغات آلو با 70 درصد و انگور با 60 درصد خسارت اعلام کرد و یادآورشد: محصولات باغی این شهرستان در بارش تگرگ شدید دوم خردادماه چهارشنبه هفته گذشته بیش از 2475 تن از  خسارت دیده‌اند.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اراضی زراعی خسارت‌دیده اظهار داشت:  اراضی گندم و جو آبی و دیم ،سیر ،چغندر قند،نخود دیم ،کلزا جمعاً در سطحی افزون بر 1850 هکتار با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد و 327 میلیون ریال در روستاهای نامبرده دچار خسارت شده است.

حمیدوند میزان محصولات خسارت دیده زراعی را جمعاً 5579 تن اعلام کرد و گفت:جو و نخود دیم هر یک با 60 درصد خسارت در بین اراضی زراعی بیشترین آسیب را از بارش تگرگ هفته گذشته داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تنها 20 درصد از اراضی زراعی شهرستان اسدآباد تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی است، تصریح کرد:با توجه به خسارت‌های وارده به کشاورزان حمایت سازمان مدیریت بحران از بهره‌برداران کشاورزی نیاز خواهد بود.

انتهای پیام/ج

بارش تگرگ شدید به باغات واراضی شهرستان اسد آباد خسارت وارد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.