کشت 50 رقم واریته گندم فرانسه در اردبیل

مسئول شرکت ارس بذر و نماینده شرکت فلوریموند دپسرز فرانسه از کشت 50 رقم واریته گندم فرانسه در دشت اردبیل خبر داد.

وهابیان، مسئول شرکت ارس بذر در جریان بازدید از این مرکز تحقیقاتی و مزارع پژوهشی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مقاوم بودن به کم آبی تناژ بالای برداشت در هکتار را از ویژگی های شاخص واریته ای کشت شده در این مرکز عنوان کرد و افزود: 50 رقم واریته گندم فرانسه در این مرکز کشت و بعد از آزمایش و انتخاب رقم مناسب با شرایط دشت اردبیل بذر گیری و در اختیار زارعان استان اردبیل قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با کاشت این ارقام توسط زارعان و کشاورزان استان اردبیل میزان برداشت از زمین های کشت شده از 4 تن در هکتار به 7 تن در هکتار افزایش خواهد یافت که انقلابی بزرگ در جهت خودکفایی گندم کشور و نیز اقتصاد کشاورزی استان اردبیل و کشاورزان خواهد بود.

وهابیان تولید بذرهای مقاوم به سرما کم آبی و افات و بیماری ها و مدیریت مزارع کشاورزان در جهت افزایش بهره وری را از اهداف مهم این همکاری عنوان کرد.

وی افزود: نمونه‌ها پس از دورگ‌گیری برای تولید لاین‌های به‌نژادی گندم در فرانسه استفاده شده و پس از انتخاب رقم‌های مناسب، ارقام تجاری معرفی و در اختیار زارعان و کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

افزایش میزان برداشت گندم در اردبیل

برچسب ها: کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۸:۱۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
با سلام
آدرس شركت و لطف مي فرمايين پيگير شويم.