تشدید بازرسی‌های بهداشت محیط بر اماکن تهیه، فروش و توزیع مواد غذایی در ایام ماه مبارک رمضان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:بازرسی‌های بهداشت محیط بر اماکن تهیه، فروش و توزیع مواد غذایی استان در ایام ماه مبارک رمضان جهت حفظ و ارتقای سلامتی مردم تشدید می‌گردد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزام بیدارپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تغییر عادات غذایی مردم در ایام ماه رمضان، ساعات عرضه، تولید یا فروش مواد غذایی در مراکز مربوط به این کار هم تغییر می‌کند، گفت:باید تیم‌های بازرسی بهداشت محیط نیز آمادگی بیشتر و تمهیدات ویژه‌ای را برای کنترل محیط و اماکن تهیه موادغذایی در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه، بازرسی و نظارت ویژه بر کلیه مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی اعمال می‌گردد، تاکید کرد:نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی که در ماه رمضان مصرف بیشتری دارند از قبیل: انواع شیرینی، بامیه و زولبیا، آش، حلیم و انواع نان‌های سنتی تشدید و بیشتر است.
وی افزود:با همکاری ائمه جماعات، هیات امنای مساجد و اماکن متبرکه و همچنین محل‌های برگزاری مراسم مذهبی و هیئت ها، همکاران بهداشتی، در ابتدا اصول بهداشتی را به متولیان امر آموزش داده و سپس بازرسی‌های لازم را به عمل می‌آورند.
معاون بهداشتی دانشگاه گفت: اکیپ‌های ثابت و سیار بهداشت محیط، ازساعت ۸ صبح تا ۸ شب و نیز در ایام تعطیل علاوه بر بازرسی‌های قبل از افطار و بعد از وعده سحری، بازرسی‌های شبانه را نیز در دستور کار خود قرار داده اند.
وی بیان کرد: با گرم شدن هوا و قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در ماه گرم سال، احتمال شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا، به ویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای در مکان‌هایی که به صورت دسته جمعی غذا تهیه و توزیع می‌شود، افزایش پیدا می‌کند، بنابراین لازم است تمهیدات بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.
بیدارپور با بیان اینکه، شیرینی‌های رایج در ماه رمضان در قنادی‌ها از لحاظ کاربرد رنگ غیرمجاز، روغن و آرد مصرفی و همچنین طرز پخت، سلامت تخم مرغ مصرفی و خامه ارزیابی می‌گردند، تاکید کرد: تمامی رستوران ها، اغذیه فروشی ها، مساجد و هیئت‌های مذهبی که در ماه رمضان به عرضه و توزیع غذا می‌پردازند، باید از ظروف یکبار مصرف مناسب استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود:با هماهنگی‌های به عمل آمده با سایر دستگاه‌ها و ادارات مرتبط، ۲۵ تیم بازرسی مشترک متشکل از حداقل دو نفر بازرس بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی بازدید به عمل آورده و با موارد تخلف به صورت قانونی برخورد می‌گردد.
بیدار پور درپایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف  مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی از طریق شماره تلفن ۱۹۰ به مسئولین اطلاع دهند.
گفتنی است؛ روغن‌های مایع سرخ کردنی، جعبه‌های عرضه شیرینی و مواد افزودنی جزو مهمترین موادی است که سلامتی آن‌ها مورد توجه بازرسین بهداشتی در این ماه است.

انتهای پیام/م

آمادگی تیم‌های بازرسی بهداشت محیط  از  اماکن تهیه، فروش و توزیع مواد غذایی استان در ایام ماه مبارک رمضان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.