دانلود نمونه سوالات رشته مهندسی صنایع + معرفی رشته مهندسی صنایع

در این گزارش با رشته مهندسی صنایع آشنا شده و برای آمادگی بیشتر جهت شرکت در امتحانات خود نمونه سوالات پیام نور رشته مهندسی صنایع را از سایت باشگاه خبرنگاران جوان دانلود کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندسی صنایع از رشته های محبوب و پر طرفدار دانشگاهی به حساب می آید که  بسیاری از دانشگاه ها  اقدام به پذیرش دانشجو در آن رشته می‌کنند، در این مقاله نیز بر آنیم علاوه بر معرفی رشته مهندسی صنایع، نمونه سوالات پیام نور این رشته  را در اختیار دانشجویان قرار دهیم،  با باشگاه خبرنگاران جوان همراه شده و سوالات امتحانی پیام نور را دانلود کنید.

رشته مهندسی صنایع یکی از پرکاربردترین رشته‌های مهندسی است؛ زیرا مهندسی صنایع تلفیقی از چند  رشته‌ مهندسی و رشته‌های علوم پایه است، به عنوان مثال یک دانشجوی رشته مهندسی صنایع بسیاری از دروس مهندسی مکانیک را باید بگذراند، از سوی دیگر باید دروس علم مواد، ریخته گری و ماشین کاری را که از دروس رشته مهندسی مواد است بیاموزد.

دانلود نمونه سوالات رشته مهندسی صنایع + معرفی رشته مهندسی صنایع

بر اساس دفترچه آزمون سال ۱۳۹۴،  ظرفیت دانشگاه های دولتی برای رشته‌ مهندسی صنایع مقطع کارشناسی در نوبت اول  ۲۰۳۴ نفر  در نوبت دوم ۵۰۱ نفر  و  ظرفیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی ۲۲۰۰ بوده است. 

فرصت‌های شغلی فارغ التحصیلان مهندسی صنایع 

به دلیل آشنایی یک مهندس صنایع با بسیاری از زمینه‌های تخصصی، فارغ التحصیلان این رشته در بسیاری از زمینه‌های کاری فعالیت دارند؛ یک مهندس صنایع همواره به دنبال بهبود سیستم‌ها از طریق برنامه ریزی در تولید، کنترل کیفیت  موثر، ارتقای  نیرو‌های انسانی و حفظ تجهیزات است؛  یک مهندس صنایع همواره باید به میزان بهره وری پرسنل و ماشین آلات توجه داشته باشد.


بیشتر بخوانید: دانلود نمونه سوالات پیام نور رشته حسابداری + معرفی رشته حسابداری


برای مدیریت تولید کارخانجات بزرگ همواره استخدام مهندس صنایع نسبیت به دیگر فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی  اولویت بیشتری دارد، زیرا فارغ التحصیلان این رشته بهتر می‌توانند راهکار‌های سیستماتیک برای رشد و افزایش راندمان مجموعه را نشان دهند.

دروس رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی 

بسیاری از دروس پایه در میان تمام رشته‌های مهندسی در مهندسی صنایع هم وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ریاضی ۱ و۲،  فیزیک ۱ شیمی عمومی، آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمی، استاتیک ، مقاومت مصالح،  مبانی برق و ریاضی مهندسی اشاره کرد. 

از دروس تخصصی رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی هم می‌توان به برنامه ریزی و کنترل پروژه، برنامه ریزی تولید، تحقیق در عملیات، نظریه صف، مدیریت مهندسی و مدیریت استراتژیک اشاره کرد.

آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع 

مجموعه مهندسی صنایع در آزمون کارشناسی به کارشناسی ارشد در حال حاضر شامل گرایش‌های زیر است:

بهینه سازی سیستم‌ها، مدیریت نوآوری و فناوری، سیستم‌های مالی، سیستم‌های سلامت، سیستم‌های کلان،  لجستیک و زنجیره تامین،  مدیریت پروژه، مدیریت مهندسی،  آینده پژوهی،  کیفیت و بهره وری


بیشتر بخوانید: دانلود نمونه سوالات پیام نور رشته مدیریت دولتی + معرفی رشته مدیریت دولتی


عناوین دروس امتحانی در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع هم بر اساس آزمون سال ۹۷  به ترتیب  عبارتند از:

زبان عمومی و تخصصی، تحقیق در عملیات ۱ و ۲، تئوری احتمال و آمار مهندسی، طرح ریزی واحد‌های صنعتی، کنترل تولید و موجودی ها، اقتصاد مهندسی اصول مدیریت و تئوری سازمان

دانلود نمونه سوالات رشته مهندسی صنایع + معرفی رشته مهندسی صنایع

دانلود نمونه سوالات دروس رشته مهندسی صنایع  پیام نور

آمار مهندسی، کاربرد آمار در مهندسی صنایع

تحلیل سیستم‌ها

تئوری صف و مدل‌های احتمالی 

نقشه کشی صنعتی 

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع 

کنترل کیفیت آماری

مبانی کارآفرینی 

مدیریت عملیات 

مقاومت مصالح 

فیزیک ۱

فیزیک ۲

شیمی عمومی 

مباحث منتخب در مهندسی صنایع 

مدیریت استراتژیک

مدیریت فناوری 

مدیریت مهندسی 

نظریه فازی و کاربرد آن 

مهارت‌های زندگی 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس بهمنی
۰۰:۳۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
با عرض سلام . من فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع هستم . به تمامی عزیزان توصیه میکنم این رشته آینده دار و خوب را حتما انتخاب کنند .
آخرین اخبار