رحمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتقال سفارت آمریکا به «بیت المقدس» یک داغ بزرگ در تاریخ اسلام بود/ کشورهای اسلامی خاموش ننشینند

 

نماینده بلخ در پارلمان افغانستان اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه خود به بیت المقدس را یک داغ بزرگ در تاریخ اسلام دانست.

انتقال سفارت آمریکا به «بیت المقدس» یک داغ بزرگ در تاریخ اسلام بود/ کشورهای اسلامی خاموش ننشینند«مولوی عبدالرحمان رحمانی» نماینده مردم «بلخ» در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سران کشورهای اسلامی باید هرچه سریعتر در خصوص جنایت های آمریکا و رژیم اسرائیل تصمیم بگیرند و خاموش ننشینند.

وی اظهار داشت: یکی از جنایت های بزرگی که آمریکا در چند روز گذشته انجام داد، حمایت از جنایت های بزرگ و غاصبانه رژیم اسرائیل بود؛ ایالات متحده سه ماه قبل نیز تصمیم خود در این رابطه را اعلام کرده بود و در چند روز گذشته آن را عملی ساخت؛ به عقیده من این اقدام آمریکا یک داغ بسیار بزرگ و خطرناک در تاریخ اسلام بود.

نماینده مردم بلخ در پارلمان افغانستان اضافه کرد: آمریکا و رژیم اسرائیل همواره یک طرف جنایت های دنیا بوده اند. در نشست های عمومی سازمان ملل نیز آمریکا همیشه یک طرفه به نفع رژیم اسرائیل فیصله می کند و این نهایت تعصب و وحشی گری آمریکا و رژیم اسرائیل را نشان می دهد.

این سیاست مدار مطرح افغانستانی تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس به هیچ وجه عنوان قابل بخشش و توجیه نیست؛ سران کشورهای اسلامی باید هرچه سریعتر در این خصوص تصمیم بگیرند و خاموش ننشینند زیرا وظیفه صیانت از مقدسات بر عهده تمام مسلمانان است.

وی با اشاره به سکوت کشورهای عربی در خصوص این اقدام آمریکا بیان داشت: همه مسلمانان مخصوصا جهان عرب باید توجه و همت بیشتری در این خصوص از خود نشان دهند. اگر اعراب فکر می کنند که با سکوت می توانند از شر آمریکا مصون بمانند اشتباه می کنند زیرا طعمه بعدی خود آنها خواهند بود؛ لذا اکنون باید قاطعانه و جدی در مقابل این اقدام ایستادگی کرد تا در آینده شاهد چنین هتک حرمت هایی علیه مقدسات اسلامی نباشیم.

«مولوی عبدالرحمان رحمانی» نماینده مردم «بلخ» در پارلمان افغانستان از موضع گیری دولت وحدت ملی در خصوص انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نیز انتقاد کرد و گفت: دولت وحدت ملی واکنش بسیار منفعلانه ای در این خصوص داشت و حق مطلب را ادا نکرد؛ آمریکا با دخالت های مستقیم خود در دولت افغانستان تبعات بسیار سنگینی را علیه ملت تحمیل کرده و دولت نیز در بسیاری از موارد نمی تواند علیه اهداف آمریکا موضع گیری نماید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار