عدم توجه به استانداردسازی در تولید کالاها اقتصاد کشور را فلج می کند

رئیس انجمن ملی استاندارد کشور گفت: عدم توجه و التفات به استانداردسازی در تولید کالاها اقتصاد کشور را به مرور فلج خواهد کرد.

ناصر صادقی‌فرد ،رئیس انجمن ملی استاندارد کشور امروز در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: استفاده از استانداردها و گرایش به سمت استانداردسازی شاید در حال‌حاضر تنها حلقه گمشده از زنجیر اقتصادی کشور ایران باشد که اگرچه در بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی این مهم رعایت می‌شود اما در نقطه مقابل در بسیاری دیگر از واحدها و سازمانها نیز این مهم رعایت نمی‌گردد.

وی تصریح کرد: طرح هفت سین آراستگی استاندارد طرحی است که در آن سعی بر این شده تا هفت اصل مهم در رعایت استاندارد در کشور و حتی در آسیانه میانه که کاربردی اساسی دارد بررسی و به صورت کارشناسی شده ارزیابی شود که در این مهم تمامی کارشناسان و متخصصان ما در سازمان استاندارد کشور تجمیع ایده کرده و با تلاش و پشتکار اقدام به ایجاد چنین طرحی کرده است.

رئیس انجمن ملی استاندارد ضمن اشاره به اینکه عدم توجه و التفات به استانداردسازی در تولید کالاها اقتصاد کشور را به مرور فلج خواهد کرد، گفت: در این زمینه ما با برگزاری انجمن‌ها و نیز کنفرانس‌های کارآمد در استانهای مختلف به تبیین و شناسایی اصول این مهم اقدام کردیم.

صادقی‌فرد افزود: تدوین استانداردها برای تک تک سازمانها در کشور شاید کار مشکلی باشد اما در تجمیع طرح هفت سین آراستگی استاندارد سعی بر این شده تا با گردآوری تمامی راهکارها و اصول دست‌یابی به استانداردهای ملی و جهانی بتوانیم الگویی مناسب از استاندارد را برای تمامی نهادهای دولتی و یا وابسته به دولت، واحدهای تولیدی و صنعتی و کارخانجات و تمامی سازمانها ارائه کنیم.

انتهای پیام/ ع

توجه به استانداردسازی تولید کالاها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.