اختصاص اراضی کشاورزی دزفول به کشت بادام

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول از اختصاص 120 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت بادام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهمن شلال شاه آبادی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول بیان داشت: به منظور اصلاح مراتع این شهرستان 120 هکتار از اراضی شهرستان دزفول به کشت بادام اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه نهال های بادام کشت شده در مراتع شهیون و سردشت دزفول در چند سال آینده به ثمر خواهند داد، اظهار کرد: به منظور غنی سازی مراتع این شهرستان یک هزار و 500 هکتار از مراتع این شهرستان قرق شده و چرای دام در این مناطق ممنوع است.

شلال شاه آبادی با اشاره به همجواری دزفول با استان های ایلام، لرستان و چهارمحال بختیاری اذعان داشت: این شهرستان با مشکل تردد دام مازاد روبرو است و چرای غیرمجاز دام به عنوان یکی از تهدیدهای این بخش به شمار می رود که با آن برخورد خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول خشکسالی را یکی دیگر از چالش های منابع طبیعی عنوان و بیان کرد: خشکسالی و چرای بیش از حد مجاز دام سبب آسیب رسیدن به درختان بلوط این منطقه شده است.

وی بیکاری را یکی دیگر از تهدیدهای منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: برخی افراد به دلیل بیکاری در منطقه علاوه بر کشت در زمین های کشاورزی به مراتع و اراضی ملی نیز ورود می کنند که در خصوص مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از فعالیت افراد سودجو پرونده های زیادی در دادگستری دزفول در دست رسیدگی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.