دشمن در برابر ما جبهه گرفته است/ضرورت خودکفایی مالی حوزه های علمیه

حسینی بوشهری گفت:امروز دشمن رو به روی ما جبهه گرفته است،ترامپ در برابر ایران بد عهدی کرد و رهبر معظم انقلاب پاسخ قاطعی به او دادند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری،امام جمعه قم، ظهر امروز در همایش مبلغین طرح ضیافت الهی در سالن همایش‌های مزار امامزاده سید علی با اشاره به ویژگی‌های مبلغان  گفت: آن‌ها باید آسایش را از خودشان سلب کنند تا دین خداوند باقی بماند.

امام جمعه قم ادامه داد: عده ای بدون استفاده از اصطلاحات پیچیده در کار تبلیغ موفق می‌شوند، اما عده ای از اصطلاحات پیچیده فلسفی استفاده می‌کنند، اما در نهایت در کار تبلیغ موفق نمی‌شوند.

وی افزود:پیام رسانی دین کار ساده ای نیست و نمی‌توانیم که با مطالعه چند کتاب در کار تبلیغ دین موفق شویم، حضرت موسی به دلیل سنگینی کار تبلیغ از خداوند خواست که زمینه تبلیغ را برای او فراهم کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم توجه مبلغان به نیازهای مردم بیان کرد: مبلغان باید به نیازهای مردم توجه کنند، شرط موفقیت مبلغین در تبلیغ این است که متناسب با نیازهای جامعه با مردم سخن بگویند.

وی اضافه کرد: مبلغان باید در تبلیغ به سراغ مردم بروند و مردم هم به آن‌ها پاسخ مثبت می‌دهند، امام موسی کاظم(ع) در روایتی فرمود که اگر زیبایی‌های کلام ما اهل‌بیت(ع) را برای مردم بیان کنید، آن‌ها از ائمه معصومین(ع) تبعیت خواهند کرد.

امام‌جمعه قم افزود: بیان مباحث به صورت جذاب توسط مبلغان، ضروری است، تریبون‌ها برای مبلغان تنها منحصر به منبرها نیست و مبلغان می‌توانند از تریبون‌های دیگر هم استفاده کنند، جنگ کنونی در جهان بیشتر از آنکه نظامی باشد، تبلیغاتی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنایت الهی را در زمینه موفقیت تبلیغ ضروری دانست وافزود: مبلغ نباید منتظر بماند که تمام شرایط تبلیغی برای او فراهم شود، رسول اکرم(ص) طبیبی بود که خودش برای تبلیغ به سراغ مردم می‌رفت و منتظر مراجعه مردم نمی‌شد.

امام جمعه قم عنوان کرد: مبلغین باید پیام خداوند و اهل‌بیت(ع) را به مردم انتقال دهند، ماه رمضان یک فرصت برای مبلغان است و باید در این ماه اعتقادات مردم را تحکیم ببخشیم.

وی تصریح کرد: مبلغین باید در تاریخ ماندگار شوند و هر کجا که رفتند، یاد آن‌ها در ذهن مردم باقی بماند، تبلیغ رسالت سنگینی است و خداوند هم پاداش زیادی بابت آن به مبلغین خواهد داد.

آیت‌الله حسینی بوشهری، داشتن اخلاص برای مبلغان را ضروری دانست وعنوان کرد: شرط موفقیت مبلغ پس از محتوای بیان، دانش سرشار و آشنایی با شیوه تبلیغ، خدا ترس بودن است.

امام جمعه قم افزود: مبلغان باید کار خودشان را به خداوند واگذار کنند، بخشی از موفقیت کار تبلیغ بر عهده خدا است، مبلغان باید زبان گویایی برای رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه و مرجعیت باشند.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) اخلاق قرآنی داشت و او همیشه به فکر مردم و جامعه بود، پیامبر(ص) در زمینه مشکلات مردم، آرامش نداشت. مبلغان براساس بیان رسول اکرم(ص) باید خیرخواه برای مردم باشند و با بیان قشنگ با مردم برخورد کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری، خودکفایی مالی حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و بیان کرد: مبلغان باید تلاش کنند که موقوفات را برای حوزه‌های علمیه گسترش دهند.

وی در پایان یادآورشد: امروز دشمن رو به روی ما جبهه گرفته است، ترامپ در برابر ایران بد عهدی کرد و رهبر معظم انقلاب پاسخ قاطعی به او دادند، مدیران کشور باید در ادامه به گونه ای عمل کنند که دچار بد عهدی دیگران نشویم.

انتهای پیام/ح

مقام معظم رهبری پاسخ قاطعی به ترامپ دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.