در تیتر امشب مطرح شد؛

تنظیم بازار کالاهای اساسی در آستانه ماه رمضان/تغییر قیمتی به بهانه افزایش نرخ ارز نداریم

معاون سازمان حمایت گفت: نرخ ارز برای کالاهای اساسی 3800 تومان است و نگرانی بابت افزایش قیمت به بهانه تغییر نرخ ارز وجود ندارد.

تنظیم بازار کالاهای اساسی در آستانه ماه رمضان/تغییر قیمتی به بهانه نرخ ارز نداریمبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرآخرلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در برنامه تیتر امشب در خصوص تنظیم بازار ماه رمضان گفت: در کالاهای اساسی به هیچ وجه کمبودی در بازار وجود ندارد نرخ ارز تخصیص یافته به کالاهای اساسی همان 3800 تومان است و 400 تومان مابه التفاوت آن را بانک های عامل تامین می کنند و نگرانی بابت تامین کالا و یا افزایش قیمت با توجه به تغییرات نرخ ارز وجود ندارد.

وی ادامه داد:همچنین با توجه به سیاست هایی که برای تنظیم بازار مشخص شده باید اقلامی همچون برنج، روغن ،شکر، تخم مرغ ،گوشت قرمز و مرغ حداقل  5 تا 15 درصد زیر قیمت بازار توزیع شود.

بر اساس این گزارش درستی نائب رئیس اتاق اصناف در ادامه با تاکید بر ضرورت دسترسی آسان مردم به کالاهای اساسی گفت:اگر توزیع کالاها در طرح تنظیم بازار ماه رمضان علاوه بر فروشگاه های زنجیره های به خود اتحادیه ها نیز واگذار شود دسترسی مردم به این اقلام راحت تر خواهد شد.

بر اساس این گزارش اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص برخورد با تخلفات در این ایام اظهار داشت:از هفته گذشته نظارت جدی تری با هماهنگی سازمان حمایت و وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت و کشاورزی بر فروشگاه های عرضه شروع کردیم  و گشت مشترک در 16 منطقه از تهران انجام گرفته است.

وی ادامه داد:در برخی کالاها حتی کاهش قیمت هم داشته ایم؛مشکل خاصی در بازار نیست  و اگر شاهد تخلفات گران فروشی تقلب و عدم رعایت موارد بهداشتی باشیم به سرعت تشکیل پرونده داده و  رسیدگی می شود.

بر اساس این گزارش کاظم نژاد قائم مقام بازرگانی وزارت کشاورزی در خصوص قیمت کالاهای اساسی در این ایام گفت:در حوزه تخم مرغ با توجه به آنفولانزای مرغی طرح توزیع با قیمت هر شانه 12 هزار و 600 تومان ادامه دارد.

وی ادامه داد:در طرح ضیافت حمایت توامان  از تولید کننده و مصرف کننده انجام می گیرد و اگر مرغ کاهش قیمت زیادی در بازار داشته باشد شرکت پشتیبانی نسبت به خرید و ذخیره سازی آن اقدام می کند.

کاظم نژاد تصریح کرد : در حال حاضر قیمت مرغ در بازار هر کیلو  6200 تومان ،گوشت قرمز منجمد 23 هزار تومان و تخم مرغ شانه ای 12600 تومان ، برنج تایلندی 3900 تومان ، برنج هندی 5600 تومان است.

وی تاکید کرد: فضای بازار در آستانه ماه مبارک رمضان آرام و کنترل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا عجب تنظیم بازاری ؟؟؟ همه چیز نسبت به ماه قبل گرون شده چه تنظیمیه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام ! بنده که یک کارمند در یک شرکت خصوصی هستم , دیشب هر کیلو گوشت گوسفندی با استخوان را کیلویی 54000 تومان خرید کردم ... این باید ها و نبایدها را چه کسی باید پیگیری کند؟!
آخرین اخبار