برگزاری ۳ جشنواره محلی در گیلان

جشنواره‌های چای، رشته خشکار و آلوچه در لاهیجان، صومعه سرا و سنگر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ نگار نادری، دبیر جشنواره چای گفت: نخستین جشنواره چای با عنوان چای، لاهیجان و فرهنگ در این شهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره آئین‌های سنتی نظیر عروس گوله، گیلدخت، تمنای باران، نوسال و موسیقی محلی اجرا و شعر‌های گیلکی خوانده شد، افزود: در جشنواره چای فرآیند آماده سازی چای هم به صورت سنتی نمایش داده شد.

دبیر جشنواره چای تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عکس‌های قدیمی لاهیجان و همچنین نان محلی، چای خشک و صنایع دستی در ۵۰ غرفه به معرض نمایش و فروش گذاشته شد.

پنجمین جشنواره رشته خشکار هم در روستای طاهر گوراب صومعه سرا برگزار شد.

علیرضا مهرگان، رئیس پایگاه میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری صومعه سرا هدف از برگزاری این جشنواره را گرامیداشت آئین‌های بومی و انتقال آن به نسل جوان عنوان کرد و گفت: در این جشنواره برنامه‌های فرهنگی - هنری و بازی‌های بومی – محلی نظیر لافندبازی، طناب کشی و عروس بران اجرا شد.

وی افزود: در جشنواره رشته خشکار غذا‌های محلی و محصولات کشاورزی محلی در ۳۵ غرفه به معرض فروش و نمایش گذاشته شد.

ماه رمضان هر سال بیش از ۳۰ گروه رشته پز از روستای طاهر گوراب صومعه سرا برای پخت شیرینی سنتی گیلان به استان‌های دیگر سفر می‌کنند.

چهارمین جشنواره گوجه سبز یا آلوچه در دهستان اسلام آباد بخش سنگر شهرستان رشت با برگزار شد.

حسین وارسته، مسئول برگزاری جشنواره گفت: در چهارمین جشنواره گوجه سبز بازی‌ها و ورزش‌های بومی – محلی نظیر لافندبازی، کشتی گیله مردی، موسیقی محلی و عروس گوله اجرا شد.

وی افزود: در این جشنواره صنایع دستی و محصولات ارگانیک کشاورزی در ۱۰ غرفه ارائه شد.

 

انتهای پیام/ع

 

برپایی ۳ جشنواره محلی در شهر‌های لاهیجان، صومعه سرا و سنگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.