رییس شورای شهر چیتاب؛

لزوم تعامل مردم در حل بحران آب بخش کبگیان

رییس شورای اسلامی شهر چیتاب بر تعامل مردم در حل بحران آب منطقه و توسعه کشت شالیزار ها تاکید کرد.

کریمداد موحدی در گفتگو  با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، در ارتباط با سرگذشت زمین های کشاورزی شهرچیتاب لزوم تعامل مردم در حل بحران آب بخش کبگیانو اطراف آن گفت: باتوجه به کمبود ریزش نزولات آسمانی و مسئله حاد بحران آب در کشور خاصه استان وبخش کبگیان درجلسه اخیر باحضور مردم و معاون فرماندار در فرمانداری بویراحمد موضوع بازگشائی جدول انحرافی ولایروبی آن مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
موحدی باتشکر از پیگیری های چندین ساله امام جمعه کبگیان در خصوص اهمیت کشاورزی در بخش و توجه ویژه مسئولان ذیربط به این قطب مهم گفت: کبگیان با ساختار ژئوفیزیکی منحصر به فرد در کنار رودهای خروشان و بشار پتانسیل بالای صنعت کشاورزی زود بازده در کنار زمین های قابل کشت و جوانان مستد وجویای کار را داراست.
این مسئول تصریح کرد: بنابه توصیه های دکتر وحدانی فر در اهتمام و عمل به شعار سال می توان در وحدت بالا با مدیریت بحران باتکیه بر جوانان پرتلاش بخش اقتصاد درونی کبگیان و چیتاب را باقدرت شکوفا کرد.

موحدی باتوجه به کاهش نزولات جوی و نیاز مبرم مردم به کشت برنج و آبیاری باغات گفت: دست وحدت شورای بخش و بسیج همگانی مردم بامدیریت فعلی آب که اولویت اول کشاورزی بعد از شیلات است می تواند راه مبهم این کلاف سردرگم را به راحتی باز کند و مردم از کشت شالیزارهای خود اطمینان حاصل پیداکنند.

کریمداد موحدی افزود: باتوجه به توضیحات فرج زاده معاون فرماندار درباره کم و کیف کشاورزی در کمبود آب مقرر شد تا باتوسعه بند انحرافی وسد چیتاب درسال آینده، واولویت فعلی کشاورزی نسبت به شیلات(طرحهای ماهی)وتقلیل سهمیه آب آنان با لایروبی جدول بندانحرافی چیتاب وجمع آوری پمپاژهای غیره مجاز باهمکاری واحدحقوقی امور آب در سایه تعامل مردم با مدیریت بحران به سمت و سوی قرادادپیمانکار و بازگشائی این بند انحرافی جهت نشاء کاری شالیزارهای تحت پوشش این بند گام مهمی برداریم.
ریاست شورای شهر چیتاب درباره کشت زمینهای پائین دست چیتاب گفت: علی رغم توصیه وپیگیرهای مکرر امام جمعه درباره سرگذشت ساخت جوی پائین دست مسئله نصب پمپاژ در رودخانه چیتاب برای کشت این زمینها در دستور پیگیری وبررسی است که انشالله درسریعترین زمان ممکن باخروجی مثبت مواجه شویم.

انتهای پیام/غ

کمک به حل بحران آب در کبگیان

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.