«شهرزاد و سیمرغ» نخستین جشنواره ادبی کودکان و نوجوانان افغانستانی در ایران

نخستین جشنواره ادبی شهرزاد و سیمرغ، ویژه کودکان و نوجوانان داستان نویس افغانستانی در قم افتتاح شد.

«شهرزاد و سیمرغ» نخستین جشنواره ادبی کودکان و نوجوانان افغانستانی در ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین جشنواره ادبی شهرزاد و سیمرغ، ویژه کودکان و نوجوانان داستان نویس افغانستانی به همت کانون ادبی کلمه و بنیاد شعر و داستان ادبی, روز گذشته در تالار شهید آوینی با حضور شاعران و داستان نویسان نوجوان و جمع کثیری از فرهنگیان و فرهیختگان در قم افتتاح شد.

 این جشنواره با بخش هایی شامل تلاوت قرآن کریم, نواختن سرود ملی دو کشور ایران و افغانستان , خواندن داستان و نمایشنامه گروه فصل پنجم توسط نویسندگان آنها و سخنرانی سرکار خانم علیزاده، دبیر اجرایی این جشنواره آغاز شد.

مرضیه علیزاده، دبیر اجرایی جشنواره بیان داشت: توجه به ادبیات کودک و نوجوان مخصوصا در محیط مهاجرت کم رنگ شده است و ما باید کاری بکنیم که کودکان و نوجوانان ما به نوشتن روی آورند.

شوکت علی محمدی شاری، رئیس کانون ادبی کلمه نیز در این نشست تاکید کرد: ادبیات کودک و نوجوان در ادبیات افغانستان مظلوم واقع شده است. کانون ادبی کلمه با هدف ترویج ادبیات فاخر کودک و نوجوان افغانستانی, جشنواره سراسری شهرزاد و سیمرغ را ایجاد کردند.

گفتنی است که ۱۵۰ اثر از شهرهای تهران, قم, مشهد, اصفهان, کاشان, کرمان, شیراز و از کشور های افغانستان، سوئد و استرالیا به دبیرخانه ادبی کلمه فرستاده شد و پس از سه مرحله داوری برگزیدگان اعلام خواهند شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید علیزاده
۲۳:۴۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
عالی
آخرین اخبار