معاون مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان خواستار شد

برقراری پرواز مستقیم مشهد با شهر‌های آسیای میانه

معاون مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان گفت: با توجه به جایگاه مشهد خواستار آن هستیم که پرواز مستقیم میان مشهد با شهر‌های کشور‌های آسیای میانه برقرار شود.

برقراری پرواز مستقیم مشهد با شهر‌های آسیای میانهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سانات کشکومبایف در همایش بین‌المللی افق‌های همکاری آسیای مرکزی افزود: شرق ایران و مشهد دارای تمدن دیرینه است که با افغانستان از نظر تمدنی و تعاملات باهم مرتبط بوده‌اند و افزایش این تعاملات را می‌توان با برقراری پرواز مستقیم میان مشهد با دیگر شهر‌های کشور‌های حوزه آسیای میانه دوچندان کرد.

وی ادامه داد: مشهد از مراکز مهم تعاملات میان ایران و آسیای مرکزی بوده و مرکز ارتباطات زمینی و ریلی میان منطقه و جمهوری اسلامی است.

معاون مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان با اشاره تعاملات ایران با کشور‌های آسیای میانه و با تاکیدبر جایگاه کشورمان، گفت: وجود سند و همکاری میان قزاقستان، ازبکستان، عمان و ایران رویداد مهم میان این کشورهاست.

کشکومبایف بنادر چابهار و بندرعباس در ایران را جزء بنادر مهم و استراتژیک در ترانزیت کالا برشمرد و خاطر نشان کرد: علاوه بر این پرواز‌های مستقیم میان مشهد و شهر‌های کشور‌های آسیای میانه زمینه شناخت و همکاری متقابل را فراهم می‌کند.
 
انتهای پیام// ج.ر
 

برگزاری همایش بین‌المللی افق‌های همکاری آسیای مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.