وحیدی؛

همکاری تروریست‌ها، رژیم صهیونیستی و عربستان در کشتار مسلمانان مشهود است

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: امروز شاهد همکاری های روشن تروریست ها، رژیم صهیونیستی و عربستان در کشتار مسلمانان هستیم.

همکاری تروریست‌ها، رژیم صهیونیستی و عربستان در کشتار مسلمانان مشهود استبه گزارش حوزه  دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، امروز یکشنبه 16 اردیبهشت در حاشیه دیدار هیئت عالی رتبه نظامی سلطنت عمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران و عمان دارای روابط صمیمی و نزدیک در همه حوزه ها از جمله مسائل نظامی هستند.

وی افزود: در کشور عمان سیاست صحیح و مدبرانه حاکم است و نوع روابط ایران و عمان الگویی از روابط حسنه بین کشورهای همجوار در منطقه است.

وحیدی با اشاره به آتش افروزی های برخی دولت ها در سطح منطقه گفت: متاسفانه شاهد برخی جنگ افرازی و آتش افروزی از سوی برخی کشورها با نیت جاه طلبانه و ماجراجویانه در سطح منطقه هستیم، اما کشور عمان توانسته الگوی خوبی از سیاست های مدبرانه را پیش گرفته که می تواند برای تقویت صلح و روابط در سطح منطقه، تبدیل به الگوی مناسبی شود. 

وی در ادامه گفت: روابط نظامی دو کشور دوست ایران و عمان بسیار روابط خوب و سازنده ای است و در این رابطه برنامه آموزشی و رزمایش های مشترک برگزار می شود که می تواند به تحکیم روابط دوجانبه کمک بیشتری کند. کمسیون های مشترکی شکل گرفته که در آن ها پیرامون مسائل مورد علاقه دو طرف گفتگو می شود.

وزیر اسبق دفاع در این رابطه افزود: در روزهای آینده رزمایش مشترک دریایی به میزبانی ایران و در آب های خلیج فارس برگزار می شود و ما امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی میزبان این میهمانان عزیز بودیم که در این دیدار در خصوص مسائل کلان منطقه صحبت و تبادل نظر شد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزهای پژوهشی و علمی مذاکراتی انجام شد و امیدواریم توافق نامه هایی که در این حوزه انجام شد، به خوبی اجرایی شود.

وی در خصوص رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان و دلیل اینکه در این زمان برگزار می شود گفت: موقعیت ژئوپلوتیک ایران بسیار مهم است و همکاری های دو کشور برای تامین امنیت تنگه هرمز بسیار راهبردی است.

وزیر سابق دفاع گفت: این رزمایش شرایط مناسبی است تا دو کشور نشان دهند، می توانند در مسالمت و صلح امنیت منطقه را بدون دخالت دیگران تامین کنند.

وحیدی افزود: انتخاب این زمان به دلیل شرایط مساعد و مناسب موجود است و می تواند به افزایش همکاری های دو جانبه کمک کند.

وزیر سابق دفاع در پاسخ به سوالی مبنی بر پیام این رزمایش برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه گفت: مواضع جمهوری اسلامی در مسائل منطقه کاملا روشن و واضح است، اما از سویی شاهد همکاری های روشن تروریست ها، رژیم صهیونیستی و عربستان در کشتار مسلمانان هستیم.

وی افزود: در سوریه، تروریست های مورد حمایت آمریکا و رژیم سعودی و در فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی در حال کشتار مردم هستند؛ در یمن هم عربستان با هواپیماهای آمریکایی در حال کشتار کردم مظلوم هستند؛ این در حالی است که دو کشور ایران و عمان وقتی رزمایش مشترک برگزار می کنند، می خواهند به کشورهای دیگر درسی بدهند که لازم نیست به این شکل با رژیم کودک کش صهیونیستی و گروهای تروریستی و آمریکا در کشتار مسلمانان همدست شوند بلکه کشورها می توانند با یکدیگر همکاری داشته و صلح و امنیت را به منطقه بازگردانند.

وحیدی با اشاره به فتنه انگیزی های عربستان صعودی و برخی کشورهای دیگر در منطقه، اظهار داشت: برخی کشورها به قصد سلطه جویی و زمینه کردن مناطقی از کشورهای همسایه به خاک خودشان حرکت می کنند باید از این اقدامات دست بردارند و به یک الگوی مبتنی بر همکاری های سازنده در منطقه باز گردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار