قریشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

هیچ کمبودی‌ برای پروتز ارتوپدی و تعویض مفصل نداریم

سرپرست بیمارستان اختر گفت: کشور از لحاظ پروتزهای اورژانسی ویژه شکستگی‌های مختلف هیچ کمبودی‌ ندارد.

هیچ کمبودی‌ برای پروتز ارتوپدی و تعویض مفصل نداریمسیدمحمد قریشی، سرپرست بیمارستان اختر، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: برخلاف اخبار منتشر شده مبنی‌بر کمبود پروتزهای ارتوپدی خوشبختانه کشور از لحاظ پروتز اورژانسی برای شکستگی هیچگونه کسری ندارد و عمل‌های اورژانسی ویژه شکستگی بدون هرگونه مشکلی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تعویض مفصل‌های مختلف تحت عنوان ارتوپلاس‌ و تعویض مفاصل زانو و لگن که بیشتر در بین سالمندان انجام می‌شود مسئله اورژانسی محسوب نمی‌شود و به دلیل قیمت بالای این پروتز‌ها محدودیت‌هایی را برای افراد حاضر در لیست نوبت ایجاد کرده است.

سرپرست بیمارستان اخگر با اشاره به اینکه نوبت‌دهی برای تعویض پروتزهای مفاصل زانو و لگن بر اساس لیست انجام می‌شود، گفت: اینکه فرد بیماری درد زانو داشته باشد و نیازمند تعویض پروتز مفصل است، این مسئله به هیچ عنوان اورژانسی محسوب نمی‌شود.

قریشی با اشاره به اینکه پروتزهای تعویض مفصل گران قیمت بوده است، عنوان کرد: قیمت هر یک از پروتزهای تعویض مفصل زانو مبلغی بین 8 تا 20 میلیون تومان است که در صورت تأمین منابع مالی بر اساس لیست مشخص این عمل جراحی انجام می‌شود و مردم از این بابت نگران هیچ کسری نباشند.

وی با اشاره به اینکه عمل تعویض پروتز مفصل زانو یکی از دشوارترین عمل‌های جراحی محسوب می‌شود، تاکید کرد: پس از طرح تحول نظام سلامت عمل جراحی تعویض مفصل زانو در بیمارستان‌های دولتی با هزینه بسیار کمی انجام می‌شود و تعداد زیادی از بیماران به مراکز درمانی دولتی جهت انجام این عمل به دلیل کیفیت بالا هجوم‌ آورده و به همین دلیل باید مدت زمانی را در لیست نوبت انتظار بمانند.

انتهای پیام/

 انجام عمل تعویض مفاصل زانو با هزینه بسیار کم در مراکز دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد مهدیلوئی
۱۰:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
ما که رفتیم بگیریم گفتن نداریم شرکت نمیاره چند رو ز دیگه هم وقت عمل داریم
آخرین اخبار