ارائه آموزش های محیط زیستی به کودکان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: کودکان بهترین پشتوانه جهت آموزش‌های زیست‌محیطی هستند که آینده کشور را به‌زودی در دست خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خوزستان  گفت: دوران کودکی به‌سرعت درگذر است و آینده کشور در دست دانش‌آموزان خواهد بود و این دانش آموزان هستید که باید از آب خاک و هوای این کشور محافظت نمایید.

وی افزود: مشکلات زیست‌محیطی در حوزه آب، جنگل‌ها، پسماندها و رودخانه‌ها وجود دارد و همه این موارد حاصل برخورد ناآگاهانه بشر نسبت به محیط‌زیست بوده است و به‌ منظور آگاهی نسل آینده تصمیم بر این شد تا مسائل زیست‌محیطی به آن‌ها آموزش داده شود.

 لاهیجان زاده بیان داشت: کودکان  بهترین پشتوانه جهت آموزش‌های زیست‌محیطی  هستند که آینده کشور را به‌زودی در دست خواهند گرفت و می‌توانند به‌خوبی از محیط ‌زیست دفاع کنند خوزستان درزمینهٔ آموزش محیط یاران از استان‌های موفق در کشور بوده و تاکنون بیش از 218 هزار نفر آموزش‌های زیست‌محیطی را در سطح استان فراگرفته‌اند.

 وی گفت: حفاظت محیط ‌زیست را تنها وظیفه دانش‌آموختگان رشته محیط‌ زیست نیست و تاکنون بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز توانسته‌اند آموزش‌های زیست‌محیطی را به‌خوبی فراگرفته و به‌عنوان سفیر محیط‌زیست در خانواده و مدرسه هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خوزستان افزود: صنایع بزرگی که از مواهب الهی یک منطقه استفاده می‌کنند باید نسبت به وظایف اجتماعی در آن منطقه انجام‌ وظیفه نمایند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه بسیاری از صنایع منطقه در این زمینه پیش‌قدم بودند و بسیاری نیز با ارائه استدلال وارد عرصه‌های فعالیتی اجتماعی در حوزه محیط‌ زیست شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.