اختصاص بیش ازهزار و ششصد میلیارد تومان اعتبار به هرمزگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان از اختصاص بیش از هزار و ششصد میلیارد تومان اعتبار به هرمزگان برای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،صالح دریانورد رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان پیش بینی کرد امسال بیش از هزار و ششصد میلیارد تومان اعتبار به هرمزگان اختصاص یابد.
صالح دریانورد گفت: در مرحله نخست این اختصاص اعتبار، ۷۶۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: در مراحل بعدی اختصاص بودجه سال ۹۷ نیز ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: در بخش درآمدی نیز در بودجه سال ۹۷ درآمد مصوب برای هرمزگان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است که ۱۴ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.
دریانورد افزود: البته مجموع درآمد‌های هرمزگان با توجه به درآمد‌های ملی دستگاه‌هایی مانند گمرک و مالیات و عوارض به بیست هزار میلیارد تومان می‌رسد.
استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گفت: اولویت در تخصیص و مصرف بودجه در شهرستان‌ها با تکمیل طرح‌های نیمه تمام باشد تا مردم زودتر از مزایای طرح‌ها بهره‌مند شوند.
فریدون همتی افزود: بر اساس قانون بودجه ۹۷، واحد‌های تولیدی که بدهی بانکی معوق داشته اند و برای تسویه این بدهی دوباره از بانک تسهیلات دریافت کرده اند، اگر تا پایان شهریور بدهی تسهیلات اولیه به همراه سود آن را پرداخت کنند، از جریمه و پرداخت تسهیلات بعدی معاف می‌شوند.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اشتغال در اولویت برنامه ریزی‌های بودجه ۹۷ بود که مدیران استانی و شهرستانی باید تلاش کنند بودجه در زمینه ایجاد اشتغال به درستی مصرف شود.
احمد مرادی افزود: بازسازی بافت فرسوده نیز از دیگر اولویت‌های بودجه امسال است که با توجه به وجود ۲۳ محله با بافت فرسوده در بندرعباس باید در این زمینه نیز بودجه مناسبی در استان اختصاص یابد.
وی افزود: برای کاهش مهاجرت روستاییان به شهر باید زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی، راه، اشتغال و حتی زمین رایگان برای ساخت خانه در روستا‌ها فراهم شود.
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اختصاص بودجه در استان باید به گونه‌ای باشد که به رفع محرومیت‌ها بویژه در مناطقی مانند بشاگرد و شرق جاسک کمک کند.
حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر افزود: متاسفانه در مناطقی مانند عسلویه از نیرو‌های هرمزگانی به عنوان نیروی بومی استفاده نمی‌شود و حق هرمزگان در این زمینه ضایع می‌شود که امیدواریم دولت تدبیر مناسبی در این زمینه بیاندیشد.
انتهای پیام/ز


اختصاص اعتبار به هرمزگان

برچسب ها: تسهیلات ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.