حیدری در نشست خبری:

تصمیماتی به منظور حفظ منافع مرزنشینان با قید فوریت به دولت ارسال می‌شود

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: تصمیماتی برای حفظ منافع مرزنشینان و تقویت معیشت‌شان با قید فوریت به دولت ارسال می‌شود.

دیگر از عنوان کو‌لبری استفاده نشود/ این فعالیت شغل اصلی مرز‌نشینان نیست/امروز کو‌لبران دارای کارت الکترونیکی هستندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهریار حیدری مدیر کل امور مرزی وزارت کشور در تشریح آخرین وضعیت و تصمیمات در خصوص ساماندهی بازارچه‌های مرزی،‌ معابر، کولبری و کولبران که امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه در محل وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: در گذشته دستورالعملی وجود داشت که در قالب آن کول‌بری در مرزهای استان‌های سیستان و بلوچستان ،‌کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل با داشتن اشکالات به درستی اجرا نشد و در نهایت باعث نارضایتی مردم مرز نشین شد اضافه کرد: هدف از این دستورالعمل در واقع تقویت معیشت مرز نشینان بود اما در عمل هیچ تقویتی در این زمینه مشاهده نمی‌شد به همین دلیل دولت تصمیم گرفت بر چارچوب آیین نامه‌ها و با همکاری نهادهای ذیربط همچون وزارت اقتصاد، صنعت،‌ کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این وضعیت را ساماندهی کند.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: این تصویب‌نامه در راستای حفظ منافع مرز نشینان تهیه شده است و شعاعی با جغرافیا و جمعیت برای مناطق مذکور تعریف کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: این تصویب‌نامه که قبل از پایان سال گذشته برای اجرا ابلاغ شد، با مشکلاتی مواجه بود که بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این آیین‌نامه نیازمند اصلاح است.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: تاکید وزیر کشور به وزارتخانه‌های متولی آن بود که در جهت اصلاح این آیین‌نامه حرکت کنند چرا که آنها در دولت تصویب شده بود.

حیدری اظهار کرد: در جلسه امروز اصلاح این آیین‌نامه با رویکرد حفظ منافع مرز نشینان و اصلاح برخی از مواردی که عملا در اجرا امکان‌پذیر نبود مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه به منظور حفظ منافع مردم مرز نشین و تقویت معیشت آنها تصمیماتی اتخاذ شد که با قید فوریت به دولت ارسال می‌شود.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه از تخفیف سود بازرگانی امتیازی به مرز نشینان داده می‌شود تاکید کرد: در این تصویب نامه کوشیده ایم تا منافع تاجر‌ان، مردم، مرز نشینان و مغازه‌داران لحاظ شود.

حیدری همچنین درباره بیمه کول‌بران گفت: بحث بیمه در این چارچوب نیست چرا که کو‌لبری نباید به عنوان شغل اصلی تلقی شود بلکه کول‌بری امتیازی برای مرز‌ ‌نشینان است.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنم از عنوان کو‌ل‌بری دیگر استفاده نشود چرا که در این تصویب نامه شان مردم مرز نشین رعایت شده است،‌آنها امروز صاحب امتیاز با نام و مشخصات هستند که همه این موارد در سامانه‌‌ای تعریف شده است.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور ادامه داد: امروز کول‌بران دارای کارت الکترونیکی هستند و دولت امتیازی به آنها داده که از تخفیف سود بازرگانی بهره‌مند خواهند شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار