مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم عنوان کرد؛

احداث شبکه انتقال برق ایستگاه های صلواتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)

آهنین پنجه گفت: امسال یک شبکه انتقال برق برای ایستگاه‌های صلواتی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برای ایام نیمه شعبان احداث خواهیم کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مهدی آهنین پنجه،مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم، با اشاره به طرح ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی در ساختمان‌های دولتی استان قم گفت:برای نصب این نیروگاه‌ها در ساختمان‌های دولتی استان باید اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شود، تاکنون شاهد نصب نیروگاه‌های برق خورشیدی در ساختمان‌های اداراتی همچون شرکت توزیع برق، شهرداری و شرکت آب و فاضلاب قم بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: پیش بینی شده است که امسال دمای استان در فصل تابستان یک درجه نسبت به سال گذشته خنک تر باشد، کاهش یک درجه دما می‌تواند موجب کم شدن 10 تا 15 مگاوات پیک مصرف برق در قم شود، دما در بحث پیک مصرف برق اهمیت زیادی دارد و در صورت کاهش دمای فصل تابستان می‌توانیم که امیدوارم باشیم در این فصل در قم خاموشی نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: تاکنون به دلیل کمبود بودجه استان قم امکان تامین اعتبارات مورد نیاز برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی در ساختمان‌های اکثر دستگاه‌های استان وجود نداشت، اگر دستگاهی تا شهریورماه امسال 20 درصد از مصرف برق ساختمان‌های خودش را از طریق برق خورشیدی تامین نکند، باید پس از آن هزینه برق مصرفی خود را براساس قیمت برق تجذیذپذیر به شرکت توزیع برق پرداخت کند.

آهنین پنجه با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از تولید برق خورشیدی در استان قم بیان کرد: استقبال زیادی را از طرف سرمایه گذاران در این زمینه شاهد بودیم، زمینی برای ایجاد یک نیروگاه بزرگ برق خورشیدی به ظرفیت 500 مگاوات در مجاورت اتوبان قم تهران تخصیص پیدا کرده است.

وی در پایان یادآورشد: امسال یک شبکه انتقال برق برای ایستگاه‌های صلواتی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برای ایام نیمه شعبان احداث خواهیم کرد، این کار تکلیف مدیران استان قم به شرکت توزیع برق استان است وگرنه این کار وظیفه این شرکت نبود.

انتهای پیام/ح

ایجاد شبکه برق برای ایستگاه‌های صلواتی نیمه شعبان در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.