مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی:

اجرای طرح هادی در ۲۷ روستای شهرستان تکاب

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از اجرای طرح هادی در ۲۷ روستای شهرستان تکاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛بدلی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در جلسه بررسی مشکلات واحد‌های مسکونی روستا‌های تکاب گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.
بدلی افزود: تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ۱۸۰ میلیون ریال بصورت ًضمانت سفته زنجیره‌ای است که امیدواریم بانک‌های عامل در اعطای این تسهیلات و افزایش روند مقاوم سازی مساکن در روستا‌ها فرآیند پرداخت را تسهیل کنند.
وی با بیان اینکه طرح هادی در ۲۷ روستای تکاب اجرا شده است افزود :مطالعات و مراحل تهیه نقشه طرح هادی در ۸۱ روستای بالای ۲۰ خانوار تکاب انجام شده و برای اجرا در اختیار دهیاران و بخشداران قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: امسال برای آسفالت معابر عمومی داخل روستا‌های تکاب سهیمه قیر به صورت رایگان تخصیص خواهد یافت.
وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهسازی و مقاوم سازی صد در صدی و کامل یک روستای بخش مرکزی و یک روستای بخش تخت سلیمان تکاب آمادگی دارد و اجرای این طرح نیازمند برنامه زمان بندی مشخص، آمادگی روستا‌ها و همکاری ادارات شهرستان است.
وی افزود: طرح مقاوم سازی صفر تا صد روستا‌ها در صورت مهیا بودن شرایط و به صورت پایلوت در ۲ روستای بخش‌های مرکزی و تخت سلیمان تکاب اجرا خواهد شد.
فرماندار شهرستان تکاب نیز این جلسه گفت: کمبود اعتبار طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از مهمترین و اصلی‌ترین مشکلات فراروی توسعه و تکمیل طرح‌های عمرانی این شهرستان است.
علی مکرمی افزود:علاوه بر این مسئله، دوری از مرکز استان و بعد مسافت نیز مشکلات تکاب را پر رنگ‌تر کرده است.
وی با بیان اینکه بهبود وضعیت جاده‌ها مهمترین مطالبه مردم است اظهار کرد:با ساماندهی و بهبود وضعیت راه‌های دسترسی تکاب بخش بزرگی از مشکلات این شهرستان رفع می‌شود.
وی گفت: حل مشکلات و توسعه شهرستان تکاب مستلزم تخصیص اعتبارات مناسب و همراهی و نگاه ویژه مدیران استانی است.
وی اظهار کرد:با بهبود و ضعیت جاده، توسعه بخش‌های دیگر شهرستان نیز محقق شده و صنعت گردشگری تکاب نیز رونق می‌یابد.
فرماندار تکاب همچنین خواستار توجه بیشتر به توسعه روستا‌ها و بهسازی مسکن‌های روستایی شد.
اقای مکرمی با اشاره به گازرسانی به ۸ روستای بخش مرکزی در سال جاری گفت: امسال با تخصیص قیر رایگان، معابر عمومی داخل ۱۵ روستای این بخش آسفالت ریزی می‌شود.
وی با اشاره به مقاوم سازی مساکن ۲۰ روستای بخش مرکزی تکاب افزود :علاوه بر پائین بودن مبالغ وام بهسازی مسکن روستایی، بیشتر روستاییان در دریافت و باز پرداخت این تسهیلات با مشکل مواجه هستند که امیدواریم در این زمینه اقدامات موثری صورت گیرد.
فرماندارتکاب افزود: هم اکنون راه دسترسی و معابر عمومی داخل ۳۲ روستای بخش تخت سلیمان زیرسازی شده و آماده آسفالت ریزی است که پس از اتمام طرح‌های گازرسانی آسفالت خواهد شد.

 مکرمی گفت: هم اینک عملیات گازرسانی به ۲۳ روستای بخش تخت سلیمان در حال اجراست که تا پایان امسال طرح گازرسانی به ۲۰ روستا به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ن.م

جلسه بررسی مسائل و مشکلات مسکن روستاهای شهرستان تکاب برگزار شد

برچسب ها: مسکن ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.