نشست هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی

با هدف تبیین استقرار پایه‌ی دوازدهم نظام آموزشی نشست هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت:اجلاسی که امروز تصویب شده، تبیین ابعاد استقرار پایه‌ی دوازدهم تحصیلی است که روسای آموزش و پرورش نسبت به برنامه ریزی برای سال آینده آمادگی داشته باشند.

رضا صابری تولایی با اشاره به ۴ چالش اساسی برای استقرار پایه‌ی دوازدهم در سال تحصیلی آینده، افزود: کمبود نیروی انسانی، کمبود فضا‌های آموزشی، کمبود منابع امکانات و تجهیزات آموزشی به ویژه در هنرستان‌ها و چالش آموزش متخصص نیروی انسانی برای تدریس در پایه‌ی دوازدهم است.

وی گفت: در این اجلاس ظرفیت‌های استان بررسی می‌شود و با توجه به استقرار پایه‌ی دوازدهم، خروجی دانش‌آموز در هنرستان‌ها برای سال تحصیلی جاری نداریم؛ لذا دانش‌آموزان هنرستان‌ها سه ساله می‌شوند و در مقطع متوسطه‌ی نظری، پیش‌دانشگاهی حذف می‌شود.

صابری گفت: با استقرار پایه‌ی دوازدهم پیش‌دانشگاهی از ۲۴ ساعت به ۳۵ ساعت تغییر می‌کند؛ بنابراین یکی از برنامه‌های سال آینده، ساماندهی نیروی انسانی و فضا‌های آموزشی استان است که مهر سال تحصیلی آینده را با آمادگی کامل شروع کنیم.

انتهای پیام// م. ط
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.