استان یزد پیشتاز در اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده سلامت

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: تاکنون اطلاعات اولیه و شناسنامه ۹۰ درصد از مردم استان یزد در سامانه سیب ثبت شده است.

شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به روند مثبت اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده سلامت در استان یزد افزود: دو هدف اصلی در اجرای این طرح، ایجاد سابقه درست و روشن از سلامت و بیماری‌های افراد و انجام صحیح نظام ارجاع به خصوص از پزشک عمومی به متخصص است.

شریفی گفت: جمع آوری اطلاعات افراد در سامانه الکترونیک سلامت به نام سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) آمار خوبی به سیاستمداران و تصمیم گیران حوزه سلامت برای برنامه ریزی در زمینه پیشگیری و درمان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات اولیه و شناسنامه ۹۰ درصد از مردم استان یزد در سامانه سیب ثبت شده افزود: کلیه‌ی واحد‌های بهداشتی و درمانی به نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های لازم برای اجرای طرح الکترونیک سلامت مجهز شده اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با اشاره به این که فرآیند تکمیل سامانه الکترونیک سلامت و مراجعه نکردن مردم به مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه اطلاعات انجام این طرح را به تاخیر انداخته است از تمام افراد جامعه خواست تا با مراجعه به نزدیکترین پایگاه و واحد بهداشت در شهر‌ها و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها با ثبت اطلاعات اولیه خود بتوانند از کلیه خدمات پیشگیری و درمانی ارائه شده در این حوزه به خصوص در زمینه استفاده کنند.

اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده سلامت در کشور از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تاکنون اطلاعات اولیه حدود ۶۹ میلیون نفر در کشور در این سامانه ثبت شده است.

انتهای پیام/ص

ثبت اطلاعات 90 درصد مرم یزد در سامانه سیب

برچسب ها: سلامت ، خبر پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار