پروانه اشتغال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، تعلیق شد

پروانه اشتغال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران به دلیل رعایت نکردن ابلاغیه‌های وزارت راه و شهرسازی، تعلیق شد.

پروانه اشتغال مهندسی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران تعلیق شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی، پروانه اشتغال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را به دلیل رعایت نکردن ابلاغیه‌های وزارت راه و شهرسازی تعلیق کرد.

مظاهریان  طی نامه‌ای به محمدزاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد که حسن قربان‌خانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به دلیل ایجاد بی‌نظمی در ارائه خدمات مهندسی و به دنبال آن ایجاد خلل در روند فعالیت ذی‌نفعان و نهادهای ذی‌ربط شده است.

وی در ادامه گفت: به همین منظور و با دستور وزیر راه و شهرسازی پروانه اشتغال به کار مهندسی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران تعلیق می‌شود.

قربان‌خانی: خلاف اعضای نظام مهندسی عمل نکرده‌ام

در همین راستا حسن قربان‌خانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق قانون اگر فردی از بخشنامه‌های قانونی تبعیت نکند، وزیر راه و شهرسازی حق دارد پروانه اشتغال مهندسی آن را تعلیق کند، اما در بخشنامه‌ای که اخیرا وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده، وزارت کشور و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با آن مخالفت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: بنده نیز خلاف اعضای نظام مهندسی عمل نکرده‌ام و طبق تعهد مهندسی خود این آیین‌نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی را اجرا نکردم.

قربان‌خانی با اشاره به اینکه متأسفانه مسئولان وزارت راه و شهرسازی یکطرفه و بدون هیچ‌گونه تعهدی این آیین‌نامه را ابلاغ کرده‌اند، افزود: آیین‌نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی به نفع مردم و جامعه مهندسی نیست و کیفیت ساخت و ساز را کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: در گذشته نیز مقامات وزارت راه و شهرسازی تذکر داده بودند که اگر از این آیین‌نامه تمکین نکنند، پروانه اشتغال مهندسی را تعلیق خواهند کرد، اما من براساس تعهد و براساس نظام مهندسی، این اقدام را انجام نداده‌ام.

قربان‌خانی با اشاره به اینکه بنده نیز از طریق قانونی این موضوع را پیگیری خواهم کرد، گفت: به هرجهت یک نفر در این بخشنامه به خودش اجازه داده که قانونی را که در گذشته همه آن را انجام می‌دادند، لغو کند و بخشنامه جدید دیگری را صادر کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: در ماده 24 قانون نظام مهندسی آمده است؛ به هنگام صدور پروانه ساختمانی ناظر توسط نظام مهندسی ساختمان انتخاب و به مرجع صدور پروانه ساختمانی و کارفرما معرفی می‌شود.

وی در پایان گفت: این قانون کاملا واضح است و من به زودی از طریق سایر مراجع قانونی آن را پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
مهندس من حاضرم ۵ درصد به نظام بدم و از خدماتش استفاده کنم حق نظارتم رو هم مرحله ایی دریافت کنم ولی مجبور نشم با ۵۰ درصد تعرفه برای کارفرما نظارت داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
موقعی که مالک ناظر انتخاب کنه با هزار منتی که روی سر ناظر میذاره بعد با تخفیف ۵۰ درصدی حتی بیشتر توقع چه نظارت دقیق و خوبی میتوان داشت برای همه مهندسان متاسفم که هیچ حامی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید نظارت بییشتر شه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۴۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام خدمت کلیه هموطنان عزیز. من مهندس ناظر و محاسب هستم. از کلیه کارهای نظارتی و محاسباتی بنده 5 درصد حق الزحمه من کسر می شود و مقدار باقیمانده بعد از حدود 2 ماه و حتی بیشتر بعد از انکه سود ان به جیب نظام مهندسی رفت به بنده عودت داده می شود. به نظر ایا اینکار درست است؟ سیستم ارجاع نظارت خود بزرگترین ظلم به مهندسی و رشد دانش مهندسی در ایران است و باعث کاهش شدید کیفیت ساخت و ساز شده است. متاسفانه نظارت ها کاملا صوری می باشد و حتی بعضی از مهندسین از محل ساخت ساختمان مورد نظارت خود را آگاهی ندارند. وزیر میگوید وظیفه کنترل ساختمان به عهده شهرداری می باشد که این کار را با خدمت گرفتن مهندسین با صلاحیت بازرسی انجام خواهد داد و این بازرسان بر کار مهندسین ناظر نظارت خواهند کرد. پس عملا زمینه های تخلف ناظر از بین می رود.
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۲۲:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
جناب مهندس این نظر شماست که از بیرون آشنا دارید ولی این را بدانید باید از نظام تشکر کرد که با این سیستم ارجاع باعث شد که نظارت صوری را جلوش را بگیره و نظارت روز به روز بهتر بشه مگه میشه ناظری که از طرف مالک انتخاب میشه بعد به کار مالک گیر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
آخی برای چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
برای چی این اتفاق افتاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
چه بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا جای بسی تاسف داره
آخرین اخبار