کریمی قدوسی در تشریح سوال خود از زنگنه:

به زنگنه می‌گفتم ژنرال! اگر بجای باشگاهی 200 نفره شرکت سهامی تعاونی تاسیس می‌کرد

نماینده مشهد گفت: زنگنه می‌توانست به جای وقت گذاشتن روی باشگاه اندیشه ورزان نفت، شرکت سهامی تعاونی با عضویت 40 میلیون ایرانی تشکیل دهد.

به زنگنه می‌گفتم ژنرال! اگر بجای باشگاهی 200 نفره شرکت سهامی تعاونی تاسیس می‌کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد کریمی‌قدوسی نمیانده مردم مشهد و کلات در صحن علنی امروز سه‌شنبه( 4 اردیبهشت) با اشاره به سوال خود درباره نقش باشگاه نفت و حضور فامیل‌های ثروت و قدرت در این جایگاه، گفت: باشگاه اندیشه‌ورزان نفت و نیرو توسط زنگنه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: حوزه نفت و گاز همیشه مورد طمع بوده و قبل از انقلاب اسلامی انگلیسی‌ترین وزارتخانه نفت بوده است و بنده در این مورد هشدارهای امنیتی تکان‌دهنده‌ای هم دارم.

کریمی‌قدوسی تأکید کرد: این صنعت بالغ بر 100 سال سابقه دارد و دهها مهندس زبده بین‌المللی در این صنعت رشد کرده‌اند و این صنعت باید امروز با شرکت‌های بزرگ در جهان همراستا باشد که متأسفانه صنعتی رو به افول داشته‌ایم.

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: کارگران صنعت نفت حتی در 8 سال دفاع مقدس با دلو و سطل هم می‌خواستند نفتکش‌ها را پرکنند تا جلوی صادرات ایران گرفته نشود.

بیشتر بخوانید: تنها چیزی که دارم آبروست/ اگر کار غیرقانونی انجام می‌دهم، خیانت‌کارم!

وی اظهار کرد: اگر ایران غیر از صنعت نفت هیچ صنعت دیگری نداشت و درست مدیریت می‌شد، اکنون 80 میلیون نفر باید زندگی خوبی داشته باشند و اگر مشکلی هست جای نگرانی دارد.

کریمی‌قدوسی با بیان اینکه خوزستان امروز با وجود حضور در کنار چاه‌های عظیم نفت و میدان‌‌های بزرگ انرژی شرایط خوبی ندارد، گفت: زنگنه به جای زمان گذاشتن بر روی باشگاه نفت و نیرو که می‌گوید تنها 200 نفر عضو داد، تلاش می‌کرد 200 شرکت سهامی تعاونی برای 40 میلیون ایرانی تشکیل میداد می‌توانستیم به معنی واقعی کلمه به وی ژنرال زنگنه بگوییم.

نماینده مردم مشهد و کلات با تأکید بر اینکه هیچ نماینده‌ای از حضور سرمایه گذاران خارجی نمی‌ترسد، اظهار کرد: شما در جلسه قبل درباره سوال حاجی‌دلیگانی نسبت به برندینگ از مجلس کارت زرد دریافت کردید و این یعنی مخالفت مجلس با بحث برندینگ جایگاه‌های سوخت، حال شما این موضوع را متوق نکرده‌اید.

وی تأکید کرد: ما هیچگاه از شما منتفر نبودیم و به شما به شکل دشمن نگاه نکردیم، اما دغدغه‌های وکلای ملت باید شنیده و پاسخ داده شود، بنده کجا گفتم ک شما دزد هستید که می‌گویید به قوه قضائیه شکایت کنید.

کریمی‌قدوسی عنوان کرد: آن کرسنت هم از قِبل دستاوردهای شماست که 20 میلیارد دلار خسارت وارد کرده، اما ما بحث سیاسی نمی‌کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه همین اروپایی‌ها می‌خواهند صدها لوله نفت از کشورمان به آنجا وصل شود، تا بخورند، گفت: مقام معظم رهبری از دولت خواسته‌ است که بیشتر بر روی فرآورده‌های پتروشیمی به جای نفت خام کار شود، اما شما در برابر سوالی در این مورد گفتید که سرمایه‌گذار خارجی نسبت به پتروشیمی جاذبه‌ای ندارد و باید نفت خام بفروشیم.

وی تصریح کرد: بنده معتقد به هیئت‌های اندیشه‌ورز هستم، اما باید در چارچوبی که نظام آن را بپذیرد، نه آنکه تشکیل یک باشگاه و انتقال ظرفیت‌ها به آن و بعد دست دراز کردن در مقابل همان‌ها، دولت باید کارشناسان و مشاوران خود را فعال کند.

کریمی‌قدوسی تأکید کرد: باشگاه نفت و نیرو با وجود مدیران دولت گذشته به دولت در سایه تبدیل شده است و بر بسیاری از مسائل غلبه کرده و حتی وزرای نفت و نیرو را هدایت و مدیریت می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات با تأکید بر اینکه بسیاری از تصمیمات در این اتاق فکر گرفته می‌شود، گفت: آقای حسینی عضو علی‌البدل باشگاه همان کسی است که الگوی قرارداد IPC را ارائه کرد، این باشگاه تحلیل می‌کند که باید بعد از برجام؛ برجام نفتی داشته باشیم که این صجبت‌ها موجب نگرانیست.

وی ادامه داد: اعضای باشگاه نفت و نیرو از رانت‌های اطلاعاتی در مابقی قسمت‌های انرژی کشور برخوردارند و می‌خواهند بعد از سال 1400 هم همچنان در حوزه استراتژیک انرژی مسلط باشند.

کریمی‌قدوسی بیان کرد: دوتابعیتی و افراد بانفوذ در این باشگاه حضور دارند و حتی حراست آن اعلام کرده که در این باشگاه تنها حراست فیزیکی انجام می‌شود نه شخصیتی؛ همین است که موجب می‌شود یکی از افراد همین شرکت زنگنه با پول فرار کند.

نماینده مردم مشهد و کلات بیان کرد: جشن ملی در سفارت انگلیس با حضور 800 مدعو برگزار شد، آن هم با سرو مشروبات و گوشت خوک و در کنار آن 2 معاون وزارت امور خارجه در کنار درب به میهمانان خوش‌آمد می‌گفتند.

وی افزود: همچنین رونمایی از 52 پروژه بزرگ نفتی که توسط باشگاه اندیشه‌ورزان با سخنرانی لاریجانی در هتل المپیک با 200 میلیون تومان هزینه به جای انگلیس برگزار شد.

کریمی‌قدوسی گفت: زنگنه به عنوان موسس، نعمت‌زاده، نهاوندیان، خاموشی، مسعود نیلی، ملاکی، امیررضا عراقی و ... در این باشگاه حضور دارند و اعلام می‌کنند در این باشگاه به روی همه باز است، اما براساس آئین‌نامه آن هر شخصی برای عضویت باید مورد تأئید 3 نفر از اعضای قدیمی قرار بگیرد که این در حقیقت همان سیستم انگلیسی است.

نماینده مردم مشهد و کلات تأکید کرد: در انگلیس هم برای ارائه مدرک دکترا باید به ملکه قسم‌نامه بخورند همانطور که آن مسئول ما با پوشیدن آن لباس برای گرفتن دکترا قسم یاد کرد.

وی تصریح کرد: بنده هیچگاه عضو هیچ حزب و جناحی نبوده‌ام، اما ایجاد دوقطبی در فضای نفت و نیرو که یک طرف خارجی و طرف دیگر ایرانی باشد، درست نیست؛ این در حالیست که قرارگاه خاتم با حضور 1200 نفر از سپاه و 120 هزار نفر از پیمانکاران بخش خصوصی در کشور فعال است و اعلام آمادگی صددرصد برای انجام پروژه‌ها دارند.

کریمی‌قدوسی عنوان کرد: شما صادق‌آبادی را مدیر شرکت پالایش و پخش کردید، اما وی چه سابقه‌ای دارد؟ کاوه مدنی هم چه کسی بود که از خارج آمد و شد معاون سازمان محیط زیست و بعد فرار کرد، همین دوتابعیتی‌ها هستند که در بخش مدیریتی حضور دارند.

نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: عیسی فریدی جوان کنار دست شما مثل رگ دست 14 سال در تمام پروژه‌های امنیتی حضور داشت، برندینگ‌سازی کار همین باشگاه است و امروز مردم و افرادی که در گرما و سرما در بحث جایگاه‌ها کار کردند از این بحث نگران هستند.

وی گفت: شرکت اتحادیه جایگاه‌داران باید جمع شوند و خودشان تصمیم بگیرند و همچنین دستگاه‌های نظارتی به صورت کامل و جامع در این حوزه حضور داشته باشند.

کریمی قدوسی خطاب به رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: شما گفتید بخش حقوق عامه در این قوه مغفول مانده که اکنون به آن وارد شده‌ایم. بنده دستتان را می‌بوسم حالا در باشگاه نفت و نیرو حاضر شوید و پرونده‌ها را بررسی کنید.

نماینده مردم مشهد و کلات همچنین در ادامه خطاب به مردم اظهار کرد: شما از نمایندگان خود خیلی توقع نداشته باشد که در حوزه سوال و استیضاح انقلابی عمل کنند، تا زمانی که شما مسائل استانتان را به جای معاون استاندار از نماینده خود می‌خواهید نماینده باید پیش وزیر برود، لذا نمایندگان خود را در امور ملی پیگیری کنید.

کریمی‌قدوسی گفت: یکی از کارهای برندینگ در جایگاه‌ها ایجاد جایگاه سوخت سیار است که 300 خودرو در خیابان‌ها به مردم سوخت تحویل می‌دهند که این بسیار خطرناک است و اگر یک عدد از آنها به مجلس بخورد، پودر می‌شویم.

مطهری نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از جلسه را به عهده داشت، خطاب به کریمی قدوسی بیان کرد: شما اسم افرادی را آوردید و برای آنها حق دفاع در مجلس ایجاد شده است، همچنین وزیر می‌گوید بسیاری از مواردی که شما اعلام کردید صحت ندارد.

در نهایت بعد از قانع نشدن کریمی قدوسی از پاسخ‌های وزیر این سوال به رأی گذاشته شد و در نهایت نمایندگان هر دو سوال این نماینده مردم مشهد و کلات را وارد ندانستند و از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار