جایگاه والای فرش ایرانی در حوزه اشتغال آفرینی+عکس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرش ایرانی به عنوان یکی از مهم‌ترین کالا‌ها در حوزه اشتغال آفرینی و صادرات کالا‌های فرهنگی، هنری و اقتصاد کشور جایگاه والایی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای اداری شهر سردرود، فرش را نماد هویت ایرانی دانست و گفت: اقتصاد هنر در سردرود و اشتغالزایی هزاران نفری تابلو فرش بافت این شهر می‌تواند الگویی برای شهر‌ها و مناطق دیگر کشور باشد.

 

جایگاه والای فرش ایرانی در حوزه اشتغال آفرینی

سید عباس صالحی گفت: در بین کالا‌های فرهنگی و هنری، کالایی مثل فرش نیست که با هویت مردم گره خورده و هنر ایرانی در آن تجلی یافته باشد.

وی ادامه داد: فرش ایرانی از ریشه عمیق و هویتی ایرانی و اسلامی بهره برده و دارای اجزای معرفتی، هنر قدسی و زیباشناسی است.

وی افزود: فرش ایرانی به عنوان یکی از مهم‌ترین کالا‌ها در حوزه اشتغال آفرینی و صادرات کالا‌های فرهنگی، هنری و اقتصاد کشور جایگاه والایی دارد.

جایگاه والای فرش ایرانی در حوزه اشتغال آفرینی

وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی گفت: سردرود با داشتن ۸۰۰ کارگاه فعال تولید تابلو فرش برای هزاران نفر از جمعیت این شهر و سایر شهر‌های استان اشتغال آفرینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید صد‌ها میلیارد ریال تابلو فرش طی سال‌های اخیر در سردرود نشان دهنده سرمایه عمیق در رونق اقتصادی این شهر بشمار می‌رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم حفاظت و صیانت از شناسنامه ایرانی در قالب تابلو فرش گفت: شناسنامه تابلو فرش ایرانی فرصتی برای صیانت از این کالای ارزشمند را فراهم کرده است.

جایگاه والای فرش ایرانی در حوزه اشتغال آفرینی

صالحی اضافه کرد: وضعیت اقتصادی و هنری مردم این شهر می‌تواند الگویی برای سایر شهرستان‌ها باشد، زیرا که ارزش افزوده فرهنگی، هنری و اقتصادی برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه و رییس شورای اسلامی شهر سردرود نیز در این نشست خواستار تجدید نظر در طرح جامع شهری، تکمیل فاضلاب شهری، احداث مجتمع فرهنگی بانوان، احداث سالن سرپوشیده مدیریت بحران و ایجاد آمفی تئاتر در این شهر شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از مرکز عرضه و فروش تابلو فرش و کارگاه بافت تابلو فرش سردرود بازدید کرد. 

 

انتهای پیام/ش

سفر وزیر ارشاد در تبریز

برچسب ها: وزارت ارشاد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.