حمایت از بخش خصوصی برای حفاظت و احیای بناهای تاریخی استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بخش خصوصی در حفاظت و احیای بناهای تاریخی استان اردبیل حمایت می شود.

کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بناهایی در لیست واگذاری است که مالکیت قطعی داشته باشد و برخی بناها که فعلا وضعیت مالکیت مشخصی ندارد امکان واگذاری ندارد.

وی هدف از واگذاری بناهای تاریخی را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: بر اساس قانون تمام بناهای تاریخی به غیر از نفایس در مالکیت صندوق حفظ و احیای آثار و بناهای تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: پیش از این بناهای تاریخی یا از محل اعتبارات استانی یا ملی خریداری می شد و در نهایت در اختیار ادارات کل قرار می گرفت اما به منظور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، مالکیت بناهای تاریخی به صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی سپرده شده است.

حاجی زاده با اشاره به تعدد آثار تاریخی در استان اردبیل، گفت: عمده آثار متعلق به دوره قاجار است و گروهی از بناها که مشکل مالکیت نداشته باشد برای واگذاری آماده سازی شده است.

وی به حمایت از بخش خصوصی در حفاظت و احیای بناهای تاریخی استان اشاره کرد و افزود: خانه صادقی در استان اردبیل تجربه موفقی از واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی است و همچنان از مشارکت بخش خصوصی در این عرصه استقبال می شود.

انتهای پیام/ع

توسعه صنعت گردشگری در اردبیل


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.