افزایش 11 درصدی اهدای عضو در استان همدان

24 نفر مرگ مغزی از استان همدان پارسال اهدای عضو داشته اند.

افزایش 11 درصدی اهدای عضو در استان همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید حمیدی،رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو در استان همدان گفت: پارسال 3 مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان همدان در مقایسه با اهداهای عضو در سال 1395 افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 14 مورد از این اهدای عضو ها در بیمارستان های همدان انجام شده است افزود: پارسال 10 بیمار مرگ مغزی استان همدان هم در سایر بیمارستان های کشور اهدای عضو داشته اند.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم استان همدان از زمستان پارسال برای نام نویسی در سایت اهدای عضو اظهار داشت: از سال 1395 تا زمستان پارسال 5 هزار و 500 نفر در این سایت نام نویسی کرده بودند و خوشبختانه از زمستان پارسال تاکنون علاقه مندان به اهدای عضو در این سامانه به 15 هزار نفر رسید.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو در استان همدان اهدای عضو را اهدای زندگی به بازماندگان دانست و گفت: در این امر خدا پسندانه هیچ مبلغی به اهدا کنندگان پرداخت و یا از عضو گیرنده ها بابت دادن عضو هزینه ای دریافت نمی شود.

حمیدی ادامه داد:در تصور خیلی از مردم اهدای عضو تکه کردن بدن اهدا کننده است که این امر واقعیت ندارد بلکه در بدن اهدا کننده عضو تنها یک شکاف 5 تا 7 سانتی متری ایجاد می شود و برخی از اعضای بدن آن خارج و شکاف دوخته می شود.

انتهای پیام/ا

اهدای عضو 24 مرگ مغزی در استان همدان

برچسب ها: اهدای عضو ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.