پاسداران حراسنت کنندگان مکتب ابا عبدالله هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: پاسداران حراست کنندگان مکتب امام حسین (ع) و بازوان توانمند اسلام هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: پاسداران روح آزادگی، سلحشوری، حماسه آفرینی و تبدیل تهدید به فرصت را از امام حسین (ع) آموخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه فرهنگ سیدالشهدا (ع) باید در جامعه رواج پیدا کند گفت: اگر ادعای محبت امام حسین (ع) را داریم باید اقامه کننده نماز، عدالت، دین و محبت در رابطه با مومنان، اقامه کننده رافت و عطوفت در ادارات و اقامه کننده بازار و تجارت حلال و خداپسندانه باشیم.

وی اضافه کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) با همراهی ۷۲ جوانمرد به دنیا ثابت کرد که با نیروی ایمان و تقوا می‌توان نام خود را در تاریخ ثبت کرد و نام کفار را برای همیشه ننگین و شکست خورده نشان داد.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: با این ۷۲ نفر آینده سرنوشت جهان رقم خورد، راه ایران به کربلا باز شد، مسیر قدرت و عزت تا دمشق برای آزادی مردم سوریه راه اندازی شد، مردم غزه از زیر فشار صهیونیست راه خود را پیدا کرد، لبنان و فلسطین روح مقاومت خود را شناختند و یمن و بحرین قوت قلبی برای مقابله با استکبار جهانی پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تبریک اعیاد شعبانیه از نمازگزاران خواست تا قدر این ماه‌ها را بدانند و از اثر گذاری آن استفاده و توبه و استغفار کنند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه انسان باید تجلی اسم خدا باشد گفت: مومنان واقعی کسانی هستند که وقتی نام خدا را می‌شنوند دلشان می‌لرزد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به گرامیداشت شیخ بهایی گفت: این شخصیت ممتاز چند سالی در قزوین زندگی کرده است و مردم را تحت تاثیر قرار داده که آثارش همچنان باقی ست.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به سالگرد شکست آمریکا در طبس گفت: این حادثه تاریخی به ما نشان می‌دهد که اگر وفادار و جوانمرد و ولایتمدار و مومن باشیم خداوند با امداد الهی خود در نیمه شب پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی دشمنان را زمین گیر می‌کند.

امام جمعه قزوین همچنین به مناسبت‌های پیش رو از جمله روز سعدی و سالروز انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار