نکوداشت «دکتر حسین معصومی همدانی» برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در اردیبهشت مفاخر امسال، نکوداشت دکتر حسین معصومی همدانی محقق و پژوهشگر برگزار خواهد شد

نکوداشت «دکتر حسین معصومی همدانی» در «اردیبهشت مفاخر همدان» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  فاضل عبادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: «اردیبهشت مفاخر همدان» با هدف تجلیل از مفاخر فرهنگی همدان در عرصه کشور در روز ٢٥ اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود.

 وی افزود: حسین معصومی همدانی فرزند عالم بزرگ آیت‌ا... معصومی همدان، عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و عضوهیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف است.

عبادی با بیان اینکه حسین معصومی همدانی، سال ۱۳۲۷ در شهر همدان به دنیا آمده، خاطرنشان کرد: وی در سال ١٣٥١ در رشته مهندسی برق از دانشگاه کنونی صنعتی شریف فارغ التحصیل شد. بعد از آن در دانشگاه آزاد ایران به ویرایش کتب علمی پرداخت. او در سال ١٣٥٨ به عنوان مدرس تاریخ و فلسفه علم به دانشگاه شریف بازگشت و در سال ١٣٧٢ به قصد ادامه تحصیل به فرانسه سفر کرد. تحصیلاتش را در رشته تاریخ و فلسفه علم در دانشگاه پاریس هفت ادامه داد و مدرک دکتری خود را با تخصص «تاریخ  اپتیک و ریاضیات از این دانشگاه کسب کرد. بعد از آن به ایران بازگشت و تدریس در دانشگاه شریف را از سر گرفت.

او از سال ١٣٧٩ به عضویت پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آمد و نیز در زمره چهره‌های اصلی و ویراستاران ارشد مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی هم قرار دارد.

این مراسم در ٢٥ اردیبهشت ماه با حضور محققان و پژوهشگران برجسته کشور ساعت ١٧ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص.ف

برگزاری نکوداشت «دکتر حسین معصومی همدانی»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.