کمک 11 میلیون دالر ژاپن برای ترمیم جاده های کابل

ژاپن بیش از 11 میلیون دالر برای بازسازی جاده مسلخ، چهارراهی عبدالحق و ساخت پل جدید که مکروریان دوم و سوم را به هم وصل می‌کند به شهرداری کابل کمک کرد.

کمک 11 میلیون دالر ژاپن برای ترمیم جاده های کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ژاپن بیش از 11 میلیون دالر برای بازسازی جاده مسلخ، چهارراهی عبدالحق و ساخت پل جدید که مکروریان دوم و سوم را به هم وصل می‌کند به شهرداری کابل کمک کرد.

قرارداد باز‌سازی جاده‌ها و ساخت پل مکروریان، امروز میان متسوجی سزوکا، سفیر ژاپن در افغانستان و امجد محمد، سرپرست دفتر سازمان ملل متحد برای خدمات پروژه ای یا UNOPS با حضور عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل و صدیق نوری، رئیس ناحیه نهم شهر کابل امضا شد.

متسوجی سزوکا، سفیر ژاپن در افغانستان هنگام امضای این قرارداد گفت: آلودگی محیط زیست و خرابی جاده‌ها سبب محدودیت در کارهای اقتصادی شده است. به گفته او بازسازی جاده‌ مسلخ و دیگر جاده‌های جنوب‌شرق کابل این مشکل را تا حدودی رفع کرده و زمینه دسترسی شهروندان به خدمات شهری را فراهم می‌کند.

عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل هنگام امضای این قرارداد گفت: ژاپن دومین کشور بزرگ کمک کننده به افغانستان است که در بخش‌های ساخت جاده‌ها، برنامه هبستگی ملی و چندین برنامه‌ی دیگر به شهرداری کابل کمک کرده است.

به گفته‌ی وی، با بازسازی جاده مسلخِ کابل ازدحام شهری کاهش می‌یابد، وضعیت محیط زیست بهبود پیدا می‌کند و مردم ناحیه نهم نیز شاهد تغییرات مثبت بر زندگی خود خواهند بود.

ژاپن از سال 2008 میلادی از طریق اداره همکاری‌های بین‌المللی ژاپن یا جایکا تحت عنوان برنامه توسعه منطقه ای شهر کابل با شهرداری کابل همکاری داشته و تاکنون 70 کیلومتر جاده‌های اساسی و محلی را بازسازی کرده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ژاپن ، افغانستان ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار