واکنش کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان به تیرباران مسافرین در غور

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان تیرباران مسافرین در غور را محکوم کرده و آن را خلاف قوانین بین‌المللی و بشردوستانه عنوان کرده است.

واکنش کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان به تیرباران مسافرین در غوربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان تیرباران مسافرین در غور را محکوم کرده و آن را خلاف قوانین بین‌المللی و بشردوستانه عنوان کرده است.

کمیسیون حقوق بشر با ارسال خبرنامه ای گفته است که هدف قرار دادن مسافرین در مسیر شاهراه‌ها یک عمل وحشیانه است و برخلاف قوانین، احکام دین مقدس اسلام و قواعد بشردوستانه بین‌المللی می باشد.

در خبرنامه این کمیسیون آمده که مخالفین مسلح دولت باید از هدف قرار دادن مسافرین و حمله بر شاهراه‌ها جدا خودداری کنند و قواعد بشردوستانه و احکام دین اسلام را رعایت کنند.

کمیسیون حقوق بشر همچنین از دولت افغانستان نیز خواسته است که برای حفاظت از جان مسافرین تلاش کند و امنیت شاهراه‌های کشور را تامین نماید.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان تصریح کرده است که عاملین تیرباران مسافرین در غور باید شناسایی و تحت پیگرد عدلی قرار گیرد و  به قربانیان این حادثه نیز کمک شوند.

روز گذشته طالبان در مسیر شاهراه هرات – غور در منطقه بره خانه در حومه شهر فیروز کوه مرکز این ولایت، حاملان یک موتر مسافربری را پیاده و سپس آنها را به گلوله بستند. در این رویداد ۳ مسافر کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار