جمهوری اسلامی ایران نماد ثبات و امنیت در منطقه / برگزاری مراسم سان و رژه در شمال غرب کشور

فرمانده شمالغرب ارتش گفت:همزمان با ۲۹ فروردین مراسم سان و رژه در ۱۷ شهرستان استان های شمال غرب کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ ۲۹فروردین، یادآور حماسه و ایثار غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور است.

آخرین روز‌های منتهی به انقلاب و دقیقا سه روز مانده به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) با همافران نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن ۵۷ دیدار کردند و این دیدار باعث شد، ارتشیان به سرعت به انقلاب اسلامی بپیوندند و در ۲۲ بهمن ۵۷ با اعلام بی‌طرفی ارتش جمهوری اسلامی ایران حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی سقوط کرد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و پس از پیروزی انقلاب، از همان اولین روز، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند.

به فاصله حدود ۲ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران،۲۹ فروردین توسط امام خمینی (ره) به نام روز ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمان‌های انقلاب اسلامی.

امنیت کامل در مرزهای آذربایجان غربی برقرار است

امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده شمالغرب ارتش در گفتگو با اصحاب رسانه گفت:روز ۲۹ فروردین روز پاسداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان که با اتکا به امام خمینی (ره) این روز نامگذاری شد برای اینکه یک بازوی مسلح و قوی و قدرتمند برای حفاظت و حراست از ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در شرایطی که انواع تهدید‌ها بر علیه انقلاب نوپای انقلاب اسلامی ترسیم بود نام گذاری شد و تاثیر این انتخاب برای دشمنان غیر قابل تحمل بود که سه روز بعداز ابلاغیه امام (ره) شهید سپهبد قرنی رئیس ستاد ارتش قربانی ترور کور دشمنان قرار گرفتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد:با نامگذاری روز ارتش همه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان نقش برآب شد و با خون های شهیدان درخت انقلاب و اسلام آبیاری و تنومند و از امنیت پایدار برخوردار شد.

فرمانده شمالغرب ارتش افزود:انقلاب اسلامی در تمامی دوران در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده است به طوری که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها راه مبارزه نظامی در مقام این توطئه‌ها ارتش جمهوری اسلامی بود که توانست در این آزمون سربلند خارج شود.

امیر سرتیپ حاجیلو بیان کرد:یکی از این توطئه‌ها تحمیل جنگ ۸ ساله به انقلاب نو پای جمهوری اسلامی بود که با همکاری نیرو‌های مسلح و مردم خنثی شد.

برگزاری مراسم سان و رژه در ۱۷ شهرستان شمال غرب کشور/جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات و امنیت در منطقه

وی با اشاره به برنامه روز ارتش در آذربایجان غربی گفت:یکی از برنامه‌های مهم این روز برگزاری مراسم سان و رژه نیرو‌های ارتش است که راس ساعت ۹ صبح در ارومیه برگزار می‌شود.

فرمانده شمالغرب ارتش ادامه داد:این برنامه نیز به صورت همزمان در ۱۷ شهرستان استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین برگزار می‌شود.

وی در ادامه برنامه‌های روز ارتش افزود:دیدار فرماندهان ارتش با نماینده، ولی فقیه در مراکز استان‌های شمال غرب، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری همایش دریای نور، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و ویزیت رایگان بیماران از مهمترین برنامه‌های فرماندهی شمال غرب ارتش در این روز است.

فرمانده شمالغرب ارتش با اشاره به این به اینکه استان آذربایجان غربی یک استان مرزی است ادامه داد:با توکل بر خدا و با تلاش شبانه روزی و با چشمان بیدار نیرو‌های مسلح، امنیت کامل در مرز‌های این استان برقرار می‌باشد.

وی ادامه داد:تمام تلاش‌های دشمنان در کشور‌های همسایه برای این است که نا امنی‌های موجود را به داخل کشور وارد کنند، اما با توکل به خدا در سایه سار خون شهدا و درایت مقام معظم رهبری امنیت پایداری که زیرساخت توسعه پایدار است در هیچ کدام از کشور‌های همسایه وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران نیز همچنان به عنوان  جزیره ثبات در منطقه و دنیا مطرح است.

ایران به یک بازیگر قوی در کشور تبدیل شده است

امیر سرتیپ حاجیلو با اشاره به قدرت کشور در منطقه گفت:با تلاش نیروهای مسلح ،ایران الان به عنوان یک بازیگر قوی در  منطقه و دنیا مطرح می شود و در این راستا دشمنان احساس خلأ قدرت می‌کنند، بنابراین از روی استیصال برای جبران این خلأ قدرت،به  بکارگیری تروریست‌ها به منظور ایجاد ناامنی در منطقه اقدام می کنند، اما ایران همچنان یک قدرت منطقه‌ای و تاثیر گذار و تعیین کننده است که این اقتدار و صلابت به فضل الهی همچنان تداوم خواهد داشت.

دشمنان انقلاب درصدد ایجاد ناامنی در مرز های کشور هستند

وی ادامه داد:این درحالی است که دشمنان نظام و انقلاب تلاش دارند با تبلیغات دروغین ناامنی را در ایران اسلامی به دنیا القا کنند و از طریق غول‌های رسانه‌ای آن را اثبات کنند، اما در سایه عنایت خداوند متعال با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی توطئه‌های آن‌ها خنثی شده است.

فرمانده شمالغرب ارتش افزود: این قدرت و نقش تاثیرگذار ایران اسلامی که روز به روز پله های ترقی را طی می کند تبدیل به خارچشم دشمنان نظام در دنیا تبدیل شده است و در این راستا از هر توطئه های برای تضعیف جمهوری اسلامی دریغ نمی کنند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانش نظامی خود کفا است

برگزاری مراسم سان و رژه در ۱۷ شهرستان شمال غرب کشور/جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات و امنیت در منطقه

فرمانده شمالغرب ارتش با اشاره به دانش نظامی ارتش در مقایسه با اوایل انقلاب گفت:  وضعیت تجهیزات ، قدرت نظامی و نیرو ارتش فعلی قابل مقایسه با اوایل انقلاب نیست ؛ارتش فعلی هم از لحاظ نیروی انسانی، دانش و تجهیزات نظامی خود کفا است.

وی با اشاره به قدرت ارتش در منطقه و جهان گفت:در بسیاری از نیرو‌های ارتش جهان از تاکتیک‌ها و ساختار‌های نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش مهم‌ترین و بارزترین شاخصه نیروهای مسلح را ولایی بودن نیروهای مسلح و بعد ایمانی آن‌ها دانست و ادامه داد: در اوایل انقلاب ارتش از هر لحاظ وابسته به کشورهای غربی و مستشاران بود در حالیکه ارتش امروز هم از لحاظ تجهیزات و تسلیحات ساختار و سازمان نیروی انسانی پاسخگوی تمام تهدیدات است.

ندا موسی زاده

انتهای پیام/ن.م

 

برچسب ها: ارتش ، نیروهای مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.