۶۳۰ میلیون تومان بابت مراسم نیمه خرداد توسط شهرداری قم پرداخت میشود

شورای اسلامی شهر قم لایحه شهرداری قم مبنی بر پرداخت ۶۳۰ میلیون تومان برای مراسم‌های۱۴ و ۱۵ خردادماه و اربعین سال گذشته را تصویب کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مجید اخوان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه استان قم در جلسه چهل و چهارم شورای اسلامی شهر قم که دوشنبه شب در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به لایحه شهرداری برای پرداخت به مجموعه اتوبوسرانی و برخی از دستگاه‌های فرهنگی اظهار کرد: بر اساس این لایحه ۶۳۰ میلیون تومان برای مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد سال‌های ۹۵ و ۹۶ و اربعین بابت مطالبات سازمان اتوبوسرانی و برخی دستگاه‌های فرهنگی پرداخت می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قم در این باره افزود: این مبالغ در قالب نامه‌ای از سوی آقای فرماندار به آقای شهردار اعلام شده بود و بنا بر توافقی که با سازمان برنامه و بودجه شده پرداخت می‌شود.

وی افزود: مبادلات بین دولت و شهرداری در قالب هماهنگی‌هایی است که تعامل فی ما بین محسوب می‌شود و در قبال این ممکن است شهرداری هم بودجه‌هایی از سازمان برنامه بگیرد.

زین‌العابدین قراچورلو، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه با اشاره به انتقاداتی که نسبت به کمک شهرداری قم برای تأمین هزینه انتخابات شده بود ابراز کرد: قسمتی از بودجه‌های عمرانی در شهر هزینه می‌شود و شهرداری در قالب این توافقات این هزینه‌ها را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که به این موضوع انتقاد می‌کنند تمام ماجرا را نمی‌دانند، گفت: شهرداری به این وسیله می‌تواند از استانداری بودجه دریافت کند در غیر این صورت شاید بودجه‌ای که برای عمرانی‌ها هزینه می‌شود از دست برود و در شهر هزینه نشود.

 عباس ذاکریان، معاون حمل و نقل شهردار قم هم با اشاره به اینکه این پول برای اتوبوس‌های خصوصی که مردم را در مراسم ۱۴ خرداد به تهران برده‌اند، هزینه می‌شود، بیان کرد: این کار هر سال تکرار می‌شود به جای اینکه صبر کنیم تا دو سال دیگر از الآن برای تأمین منابع باید اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به اینکه در سطح استان قم بین فرمانداری و استانداری و شهرداری تعامل مناسبی وجود دارد، گفت: ما نسبت به دولت در زمینه تخصیص بودجه به شهرداری‌ها انتقاد داریم اما دلیل نمی‌شود که همکاری تنگاتنگ با دولت نداشته باشیم.

وی ادامه داد: یک سال است که مطالبات رانندگان پرداخت نشده و از این طریق می‌توانیم هزینه‌های این افراد را جبران کنیم.

در نهایت لایحه پرداخت ۶۴۰ میلیون تومان از محل ماده ۱۶ بودجه شهرداری قم برای این مصارف تصویب شد.

لایحه دیگری که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در این جلسه مطرح کرد مربوط به تهاتر زمین‌های مربوط به مسجد امام حسن عسکری(ع) بود که در طرح میدان بزرگ امام خمینی(ره) توسط شهرداری تصرف شد.

مطابق این لایحه ۴۰۰ متر از مسجد به عنوان عرصه در مسیر با ۳۲۰ متر از میدان بزرگ امام خمینی توافق شده که شهرداری به جای آن پروانه تجاری برای مسجد صادر می‌کند که ارزش آن ۱۰.۵ میلیارد تومان است.

اخوان با اشاره به اینکه عرصه‌ای که از مسجد امام حسن(ع) در طرح استفاده شده سند نداشته گفت: با این حال به نظر می‌رسد این موضوع هم به مصلحت شهرداری باشد. به ویژه که عواید مجتمع تجاری مربوط به مسجد است و به مصرف مسجد می‌رسد.

حجت‌الاسلام آتش‌زر، دیگر عضو شورای شهر هم در این زمینه گفت: این زمین سند نداشته اما آیت الله صافی گلپایگانی تأیید فرمودند که این زمین مربوط به مسجد و وقف مسجد بوده است.
در نهایت این لایحه هم در جلسه چهل و چهارم شورای اسلامی شهر قم تصویب شد

انتهای پیام/الف

تصویب لایحه مربوط به تهاتر زمین‌های مربوط به مسجد امام حسن عسکری(ع) در شورای شهر قم

برچسب ها: اجتماعی ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.