حمایت از کالای ایرانی از متن تا عمل

سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد که در صورت تحقق آن شاهد شکوفایی اقتصاد و رونق کسب و کار در کشور خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ چند سالی است که از سوی رهبر انقلاب اسلامی نامگذاری سال‌ها با چاشنی اقتصاد و تکیه بر توان داخل همراه شده که سال ۱۳۹۷ هم به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد.

تحقق اقتصاد مقاومتی، نگاه به توان و نیروی داخل و تولید ملی که باعث شکوفایی اقتصاد، ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و رونق کسب و کار می‌شود، از مهمترین اهداف تحقق شعار امسال است.

استقلال و عزت ملی در گرو دوری از وابستگی

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  شعار امسال را جامع‌ترین شعار سال‌های اخیر عنوان می کند و می‌گوید: برای اینکه بتوانیم از کالای ایرانی حمایت لازم را داشته باشیم، باید الگوی مصرفمان را اصلاح کنیم و با توجه به اینکه حمایت از کالای ایرانی اشتغال و تولید را به همراه دارد، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم نماییم.

آیت الله ناصری با بیان اینکه خرید کالای با کیفیت ایرانی استقلال و عزت ملی را به همراه دارد، افزود: باید با کنار گذاشتن فرهنگ وابستگی، عزت و غرور ملی را به فرهنگ اصیل ایرانی تبدیل کنیم و با تکیه بر دانش و سرمایه انسانی غنی در کشور، بتوانیم کالا‌های خوب، با کیفیت و ارزان قیمت تولید نماییم.

حمایت از کالای ایرانی از متن تا عمل
امام جمعه یزد از تولید کنندگان هم خواست تا با بهره گیری از استاندارد‌های روز دنیا، محصول با کیفیت تولید کنند و دست مشتریان را برای انتخاب کالای ایرانی باز بگذارند.

آیت الله ناصری سود محوری را از مهمترین عوامل ورود کالای بی کیفیت و قاچاق دانست و گفت: مسئولان باید در برابر سودجویی برخی فعالان اقتصادی که با ورود کالا‌های قاچاق به اقتصاد و تولید داخل ضربه می‌زنند، ایستادگی کنند.

وی هم چنین با اشاره به فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل از سوی مردم هم گفت: مردم باید نسبت به تولید ملی حساسیت داشته باشند و اگر کالای داخلی با کیفیتی وجود دارد از خرید مشابه خارجی آن بپرهیزند.

مبارزه جدی با قاچاق کالا، عامل تحقق حمایت از کالای ایرانی

استاندار یزد در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  با اشاره به صنعتی بودن استان یزد و حضور تولیدکنندگان بومی و موفق گفت: گرایش به خرید کالای ایرانی مستلزم، تولید کالای با کیفیت، تعادل سازی قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم است.

محمود زمانی قمی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی افزود: ارتقای کیفیت محصولات داخلی و جلوگیری از واردات بی اندازه کالای خارجی مهمترین راهبرد تحقق این شعار است.

حمایت از کالای ایرانی از متن تا عمل
وی با اشاره به اینکه درسال‌های اخیر میزان ورود کالای قاچاق به کشور از بیست میلیارد دلار به ۱۳ میلیارد دلار کاهش یافته است گفت: هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق، علاوه بر رکود و کاهش تولید، یک میلیون شغل را در کشور نابود می‌کند.

استاندار یزد با بیان اینکه مجموعه مدیریت ارشد و تیم اقتصادی استان برای حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی عزم جدی دارد افزود: باید همه گره‌های حوزه تولید و صنعت یکی پس از دیگری بازشوند تا شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.


پیوند صنعت و دانشگاه؛ افزایش بهره وری و کیفیت

رییس دانشگاه یزد در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  می‌گوید: مهمترین عامل تحقق حمایت از کالای ایرانی رقابت پذیری، افزایش بهره وری و توجه به کیفیت محصولات ایرانی است.

دکتر اولیا با اشاره به پیوند و تعامل صنعت و دانشگاه در راستای افزایش کیفیت و بهره وری افزود: استفاده از نیرو‌های تحصیلکرده و همکاری دانشگاه و صنعت، راهکار مناسبی برای ایجاد گرایش مشتریان در خرید کالای ایرانی است که با راه اندازی کانون تفکر صنعت و دانشگاه این امر، میسر خواهد شد.

حمایت از کالای ایرانی از متن تا عمل
بنابراین با توجه به صحبت‌های گفته شده، همه مسئولان بر این باورند افزایش کیفیت محصولات داخلی و تعادل قیمت‌ها، مبارزه جدی با ورود کالای قاچاق به کشور و البته فرهنگ سازی در مصرف کالای ایرانی مهمترین عوامل تحقق شعار سال محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ در استان یزد بیش از سه هزار و ششصد واحد صنعتی فعال است که حدود ۹۵ درصد آنها، واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط هستند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.