عبدالله: شیوه جدید انتخابات، مانع تقلب های گسترده و سازمان یافته می شود

رئیس اجرائی افغانستان گفت: شیوه جدید انتخابات، مانع تقلب های گسترده و سازمان یافته می شود.

عبدالله: شیوه جدید انتخابات، مانع تقلب های گسترده و سازمان یافته می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی افغانستان در دیدار با شماری از بزرگان، متنفذین و جوانان سراسر این کشور گفت: شیوه جدید انتخابات، مانع تقلب های گسترده و سازمان یافته می شود.

وی بیان داشت: در زمینۀ آگاهی‌دهی به مردم برای نام‌نویسی در انتخابات، به تلاش و کمپاین سراسری و همگانی نیاز است.

عبدالله در این دیدار که شماری از مشاوران ریاست اجرائی نیز حضور داشتند افزود: روند ثبت‌ نام رای‌دهنده‌گان به گونه رسمی آغاز شد و در سه مرحله انجام خواهد شد: مرحلۀ نخست در مرکز، سپس در ولایت‌ها و بعد در ولسوالی‌ها.

عبدالله عبدالله بیان داشت که هیچ راهی جز رفتن به انتخابات، نمی‌تواند سرنوشت سیاسی کشور را رقم زند. بنابراین، مسئولیت همه ما این است که در راستای آگاهی‌دهی به شهروندان و تشویق آنان به خاطر شرکت در پروسۀ ثبت‌ نام رای‌دهندگان و گرفتن کارت‌های انتخاباتی اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: شیوه ثبت نام برای شرکت در انتخابات‌های آینده، چه ریاست جمهوری، شورای ملی، شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی‌ها نسبت به گذشته تفاوت کرده است. این شیوه به گونۀ جدی می‌تواند از تقلب‌های گسترده و سازمان یافته جلوگیری کند.

در این نشست همچنین متنفذین و بزرگان ولایت ها نگرانی و پیشنهادهای خود را درباره پروسه ثبت نام رای‌دهندگان و همچنین مشارکت مردم در انتخابات با رئیس اجرائی دولت وحدت ملی در میان گذاشتند.

وی بیان داشت که پیشنهادهای سازنده بزرگان ولایات را به منظور بهبود روند ثبت نام با کمیسیون مستقل انتخابات شریک می‌سازد.

گفتنی است که انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی ها در تاریخ 28 میزان/ مهر سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار