ابراز امیدواری انگلیس درباره همراهی روسیه و چین در تصویب قطعنامه در خصوص سوریه

نماینده انگلیس در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد روسیه و چین، لندن، واشنگتن و پاریس را در تصویب قطعنامه جدید درباره سوریه همراهی کنند.

آمریکا و متحدانش امید به همراهی روسیه در تصویب قطعنامه درباره سوریه دارندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کارن پیرس، نماینده انگلیس در سازمان ملل روز یکشنبه در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کرد این کشور و متحدانش-فرانسه و آمریکا- در شورای امنیت امیدوارند چین و احتمالا روسیه از پیش‌نویس قطعنامه جدید آنها درباره سازوکارهای مربوط به تحقیقات درباره حملات ادعایی شیمیایی در سوریه حمایت کنند.

نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت:  به عقیده من این قطعنامه بیانگر خواست اکثریت اعضای شورای امنیت از جمله چین است. بنابراین ظرف روزها یا هفته‌های آتی این قطعنامه را از طریق آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم روسیه نیز به ما در حل این مناقشه کمک نماید.

بنابه گزارش‌های، پیشتر این قطعنامه درباره تقاضای تامین دسترسی کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده، آتش بس و نیز نیاز به مشارکت دمشق در مذاکرات صلح تحت حمایت سازمان ملل شکل گرفته بود. علاوه بر این، در پیش نویس این قطعنامه، پیشنهاد تحقیقات مستقل درباره حملات ادعایی شیمیایی در سوریه ارائه شده است.

در 10 ماه آوریل پیش‌نویس قطعنامه‌های پیشنهادی روسیه و نیز آمریکا نتوانست در شورای امنیت رای آورد، زیرا نمایندگان آمریکا و روسیه هر دو از حق وتو خود برای رد پیش نویس‎‌های همدیگر استفاده کردند. این قطعنامه‌ها تقاضای تحقیقات درباره حملات ادعایی شیمیایی در شهر دوما سوریه در غوطه شرقی را مطرح می‌کرد.

روز شنبه فرانسه، آمریکا و انگلیس پیش نویس قطعنامه جدید خود درباره سوریه که گفته می‌شود قرار است به بحث ادعایی درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این کشور و نیز مسائل و مشکلات انسانی و سیاسی بپردازد، را به دیگر اعضای شورای امنیت تحویل دادند.

شایان ذکر است، بامداد شنبه آمریکا با همراهی فرانسه و انگلیس، سوریه را به بهانه حملات ادعایی شیمیایی هفته گذشته در دوما هدف حملات خود قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار