رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خبر داد؛

مقابله با فساد و ارتقا سلامت اداری با اجرای برنامه های اصلاح نظام اداری

معاون رئیس جمهور از اجرای 2 برنامه جدید در طرح اصلاح نظام اداری با هدف مقابله با فساد و ارتقا سلامت اداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان که امروز در محل استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به ابلاغ برنامه اصلاح نظام اداری تا پایان سال 96 برای یک دوره 3 ساله به دستگاه ها بیان داشت: این برنامه مورد بازنگری مجدد قرار گرفت و 2 برنامه به 8 برنامه قبلی اضافه شد.

وی هدف از 2 برنامه ای که به برنامه اصلاح نظام اداری اضافه شده را مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری عنوان کرد که در همین راستا باید برنامه منظم و منسجم در سطح استان ها در جهت کاهش فساد به عنوان عامل کند شدن توسعه تدوین شود، همچنین آموزش شهروندان برای اینکه بدانند در صورت نقض حقوق خود چگونه و از چه طریق پیگیری نمایند در دستور کار قرار گیرد.

انصاری انجام ماموریت های دولت توسط نظام اداری را لازمه داشتن نظام اداری کارآمد وظیفه شناس دانست.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه اصلاحات در نظام دارای در دستور کار دولت های مختلف وجود داشته اظهار کرد: اما از برنامه اول توسعه تاکنون برنامه شفافی در خصوص اصلاح این نظام ارائه نشده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از عملکرد ناموفق در حوزه اصلاح نظام اداری انتقاد کرد و افزود: متاسفانه سیستم ما یک دستگاه بروکراسی بزرگ، تنبل و نابهره ور است.

جمشید انصاری در مقایسه وضعیت ترکیب تحصیلی نیروهای شاغل استان با کشور، وضعیت تحصیلی در خوزستان را بالاتر از متوسط کشوری توصیف کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ایران در جایگاه 120 دنیا در دولت الکترونیک قرار دارد، بیان داشت: در تلاش هستیم این جایگاه را به 70 ارتقا دهیم.

انتهای پیام/گ

اجرای برنامه های اصلاح نظام اداری با هدف مقابله با فساد و ارتقا سلامت اداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.