صدورکارت تردد رایگان به محوطه جهانی بیستون

شهردار بیستون گفت: درتلاشیم با همکاری مدیریت پایگاه جهانی بیستون برای شهروندان بیستونی کارت تردد رایگان به محوطه جهانی بیستون صادر کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شورش فرامرزی شهردار بیستون گفت: پس از ثبت جهانی بیستون جاده اصلی همدان به کرمانشاه از حریم اصلی محوطه خارج، حریم اصلی حصار کشی و محدودیت هایی در ساخت و ساز در حریم درجه یک و دو این اثر تاریخی برای مردم شهر بیستون بوجود آمد.

وی گفت: هرچند که ثبت جهانی شدن مجموعه تاریخی بیستون برای کشور و مردم استان یک مزیت بزرگ بود،اما محدودیت هایی را نیز برای مردم شهر بیستون بوجود آورد.

وی افزود: در این راستا با همکاری پایگاه میراث جهانی بیستون در تلاشیم تا برخی از امتیازات را برای مردم این شهر ایجاد کنیم که از جمله آن صدور کارت تردد رایگان به محوطه جهانی برای شهروندان بیستونی است.

فرامرزی خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم تا از جوانان بیستونی علاقمند و آشنا به تاریخ و محوطه جهانی به عنوان راهنمای گردشگران بویژه در ایام پیک سفرها استفاده کنیم.

وی افزود: در نوروز امسال از 12 نفر از جوانان بیستونی به عنوان راهنمای گردشگر در محوطه جهانی استفاده شد که با توجه به موفق بودن این طرح، آن را بصورت جدی‌تر پیگیری خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

پایگاه بیستون محدودیت هایی را  برای مردم شهر بیستون به وجود آورده است

برچسب ها: کرمانشاه ، بیستون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار