افزایش نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: اعضای شورای اسلامی شهر قم با پیشنهاد افزایش ۵۰ تومانی کرایه اتوبوس‌های درون‌شهری به‌صورت کارت بلیت موافقت کردند .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ عباس ذاکریان در چهل و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: باید امتیازات ویژه‌تری برای استفاده از کارت هوشمند به‌جای پرداخت‌های نقدی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به مزایای پرداخت کارتی نرخ کرایه اتوبوس نسبت به پرداخت‌های نقدی بیان کرد: تفاوت قیمت در نرخ کارتی و نقدی کرایه اتوبوس درون‌شهری قم سیاست‌گذاری مالی برای ترغیب به استفاده از کارت‌های هوشمند بوده تا آمار دقیقی از میزان مسافران اتوبوس ایجاد شود.

وی عنوان کرد: افزایش کرایه‌های نقدی اتوبوس به خاطر ترغیب شهروندان برای استفاده از کارت بوده که امید می‌رود با افزایش چشمگیر کرایه‌های نقدی سبب ایجاد انگیزه در استفاده از کارت‌های خدمات‌رسانی شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان آمار قابل‌توجه پرداخت نقدی کرایه اتوبوس درون‌شهری قم گفت: نزدیک به 30 درصد از شهروندان قمی از پرداخت‌های نقدی در استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم استفاده می‌کنند.

ذاکریان افزود: لحاظ کردن امتیازات ویژه در استفاده از کارت‌های هوشمند ازجمله سیاست‌ها موفق در کشورهای دیگر بوده که باید در کشور ما نیز از این تجربه موفق اجرایی شود.

وی تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر قم با پیشنهاد 50 تومانی کرایه اتوبوس‌های درون‌شهری به‌صورت کارت بلیت موافقت کردند و قیمت آن را از 390 تومان به 440 تومان افزایش دادند، همچنین بر اساس این مصوبه کرایه نقدی اتوبوس‌های درون‌شهری همانند سال گذشته 700 تومان باقی ماند.

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه، با اشاره به لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس و مینی‌بوس داخل شهری بیان کرد: پیشنهاد این سازمان افزایش 10 درصد هزینه کارتی و افزایش کرایه از 700 تومان به 1000 تومان بوده، که با افزایش مبلغ اتوبوس کارتی 390 به 440 تومان موافقت شده اما هزینه نرخ کرایه نقدی 700 تومانی ثابت باقی‌مانده است.

 وی گفت: دولت هیچ کمکی را در دو سال گذشته به حمل‌ونقل کلان‌شهرها انجام نداده است درحالی‌که در سال‌های اخیر مبحث اتوبوس‌رانی رایگان توسط شهرداری‌ها مطرح بوده است،باید به دنبال تشویق و تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی بوده و از سیاست‌های استفاده‌های بیشتر از وسایل حمل‌ونقل شهری جلوگیری شود.

روح‌الله امراللهی تأکید کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش در استفاده از اتوبوس بوده‌ایم که سبب شده آل مشکلات ترافیکی و آلودگی بیشتری را در شهر ایجاد کند، با وضعیتی که امروز سازمان اتوبوس‌رانی دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور وضعیت این سازمان به‌مراتب بدتر از وضعیت تاکسی‌رانی خواهد شد.

انتهای پیام/ الف

مزیت داشتن پرداخت کارتی نرخ کرایه اتوبوس نسبت به پرداخت‌های نقدی

برچسب ها: اجتماعی ، اتوبوسرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.