ایشچی: با بازگشت دوستم، روند محاکمه او نیز باید آغاز شود

در آستانه بازگشت احتمالی عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به این کشور، احمد ایشچی اعلام کرد با بازگشت دوستم، روند محاکمه او نیز باید آغاز شود.

ایشچی: با بازگشت دوستم، روند محاکمه او نیز باید آغاز شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه بازگشت احتمالی عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به این کشور، احمد ایشچی اعلام کرد با بازگشت دوستم، روند محاکمه او نیز باید آغاز شود.

ایشچی تاکید می‌کند که دولت حق حذف پرونده جنرال دوستم از نظام قضایی کشور را ندارد و در این زمینه هیچ گروهی نباید به نیابت از او با دوستم مذاکره کند.

به گفته احمد ایشچی، حکومت در مورد پیگیری پرونده‌اش سهل‌انگاری کرده و او برای تحقق عدالت از دوستم به دیوان بین‌المللی کیفری شکایت کرده است. ایشچی می‌افزاید، هفت تن از محافظان معاون نخست رئیس جمهور که در بدرفتاری جنسی او دست داشتند، هنوز بازداشت نشده‌اند.

احمد ایشچی، یکی از اعضای پیشین حزب جنبش ملی افغانستان پنجم قوس/ آذر دو سال پیش به گفته خودش در میدان بزکشی پس از احوالپرسی با معاون اول رئیس جمهور، از سوی او لت‌وکوب و مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفت.

این قضیه واکنش‌های بسیاری را در پی داشت و نهادهای ملی و بین‌المللی خواستار پیگیری این پرونده شدند. مدتی پس از این قضیه معاون نخست رئیس جمهور افغانستان عازم ترکیه شد؛ با این که گمانه زنی های بسیاری مبنی بر تبعید آقای دوستم از افغانستان وجود دارد، برخی منابع اخیرا اعلام کرده اند که وی به زودی به این کشور باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار