روزملی فناوری هسته‌ای روز تحقق شعار مامی توانیم

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز روزملی فناوری هسته‌ای را روز تحقق شعار مامی توانیم.

 حجت الاسلام محی الدینی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریزدرگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای (۲۰ فروردین) در تاریخ ایران از جمله روز‌های مهمی است که باید زنده نگه داشته شود.

وی افزود: این روز، روز تحقق شعار «ما می‌توانیم» است که توسط جوانان دانشور و برومند ایران خلق شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریزخاطرنشان کرد: دستاورد‌های هسته‌ای یکی از بزرگترین افتخار‌های نظام جمهوری اسلامی است که با اتکا به تلاش دانشمندان جوان کشورمان بدست آمده است.

محی الدینی تصریح کرد: به همت متخصصان متعهد، ایران امروز به یکی از کشور‌های صاحب فناوری و دانش هسته‌ای تبدیل شد و این دستاورد نقش مهمی در موفقیت‌های تحقق شعار سال (حمایت از تولید داخلی)، سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این شهرستان و استان یزد دارد.

وی افزود: دستیابی ایران به دانش هسته‌ای نشان داد که استفاده از ابزار‌های تحریم، فشار‌های تبلیغاتی و شهادت دانشمندان جوان هسته‌ای باعث متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای صلح آمیز نشده است.

محی الدینی خاطرنشان کرد: یکی از علت‌های اصلی مخالفت آمریکا و اروپا با توسعه فعالیت انرژی هسته‌ای در ایران این است، آن‌ها نمی‌خواهند این کشور به پیشرفت‌های علمی و اقتصادی خود ادامه دهد.

روز ۲۰ فروردین در تقویم رسمی ایران به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ ا

20فروردین روز ملی فناوری هسته ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.