تاکید نخست وزیر ترکیه بر حمایت از روند صلح افغانستان با مالکیت افغان ها

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و بن علی یلدریم، نخست وزیر ترکیه پیرامون موضوعات امنیتی و اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

تاکید نخست وزیر ترکیه بر حمایت از روند صلح افغانستان با مالکیت افغان هابه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و بن علی یلدریم، نخست وزیر ترکیه پیرامون موضوعات امنیتی و اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر ترکیه که روز گذشته وارد کابل شد پس از دیدار با رئیس ارائی دولت افغانستان با اشرقف غنی، رئیس جمهور این کشور نیز دیدار کرد.

طرفین در این دیدار درباره مسایل امنیتی، همکاری های اقتصادی، مبارزۀ مشترک با تروریسم، پروسۀ صلح، همکاری در بخش تعلیمات و تحصیلات عالی، مناسبات فرهنگی و تحکیم ارتباطات همه‌جانبه میان دو کشور بحث و گفتگو کردند.

رئیس جمهور افغانستان گفت که روابط افغانستان و ترکیه به زمان های دور برمی گردد و دو کشور نظر به مناسبات مشترک دینی و فرهنگی، از سالیان متمادی در زمینه‌های گوناگون همکار بوده اند.

وی از کمک و همکاری‌های آن کشور طی سال‌های گذشته به خصوص در بخش امنیتی، اقتصادی، تحصیلی، آموزش پلیس ملی و استفاده از تجارب آن کشور در بخش اداره اراضی با افغانستان قدردانی نمود.

در مقابل، نخست وزیر ترکیه نیز رابطه دو کشور را دیرینه و نیک توصیف کرد و از ادامۀ کمک و همکاری‌های کشورش با افغانستان در عرصه‌های مختلف اطمینان داد.

بن‌علی یلدریم گفت: ما در کنار دولت و مردم افغانستان همچنان باقی خواهیم ماند و از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌نماییم و آماده هرنوع همکاری در این راستا می‌باشیم.

پیش از این گفته شد که نخست وزیر ترکیه درباره وضعیت جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان که در ترکیه به سر می برد نیز با مقامات افغان گفتگو خواهد کرد اما ارگ ریاست جمهوری کابل در این باره جزئیاتی ارائه نکرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار