واکنش محسن تنابنده به حاشیه‌های «پایتخت۵»

محسن تنابنده درباره حاشیه های سریال تلویزیونی «پایتخت 5» توضیحاتی را ارائه کرد.

پاسخ‌های محسن تنابنده به حاشیه‌های «پایتخت۵»به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دوره‌ای که سریال‌های تلویزیون به هزار‌و‌یک دلیل کمتر نزد مخاطبان مقبول می‌افتند و چه بخواهیم و چه نه، شبکه‌های آن طرف آبی، به‌خصوص سریال‌های «جم» موفق شده‌اند از عرصه خالی این میدان به نفع خود بهره‌برداری کرده و با ساخت آثار نازل مخاطب را به سمت‌وسوی خود جلب کنند، چند سالی است سریال پایتخت در ایام نوروز توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

سیروس مقدم که شاید او را بتوان در ردیف موفق‌ترین سریال‌سازانی قلمداد کرد که رگ خواب مخاطب را می‌داند و در کارنامه‌اش آثار موفقی چون «نرگس» از دهه هفتاد تا کارهایی چون «زیر هشت»، «روزهای زندگی»، «تا ثریا»، «مسافر» و این اواخر سریال‌های طنزی چون «پایتخت» و «علی‌البدل» را ثبت کرده، به خوبی این نکته را اثبات کرده که فقط کافی است یک کارگردان با دست پر (از ساختار تا محتوا) به تلویزیون بیاید تا بتواند در وانفسای نبود سریال‌های جذاب و پرکشش، بار دیگر مخاطبان؛ حتی آن گروه از مخاطبان ماهواره‌بین را به سمت خود جلب کند.

اگرچه «پایتخت» در پنجمین فصل ساخت خود فارغ از اینکه تحسین مخاطبان را برانگیخته با انتقاداتی نیز مواجه شده است که بخشی از این انتقادات در فضای مجازی این روزها دست به دست می‌شود. ‌از این رو تلاش کرده‌ایم با محسن تنابنده طراح اصلی سریال و بازیگر نقش «نقی معمولی» به گفت‌وگو بنشینم تا از این رهگذر اگر نگوییم همه انتقادات و واکنش‌ها، بلکه بخشی از آن را واکاوی کنیم. آنچه می‌خوانید گفت‌وگو با محسن تنابنده است که با همان لحن طنز‌پردازش، در بخش‌هایی، پاسخ‌های طناز و درعین‌حال کنایه‌‌آمیز داده است.

سریال «پایتخت» در پنجمین فصل خود دچار حواشی زیادی شده‌، یکی از انتقاداتی که بیشتر در فضای مجازی در مورد این سریال صورت گرفت، مطرح شدن مساله ازدواج در سنین پایین بود. پاسخ شما به‌عنوان طراح اصلی و بازیگر نقش اول این سریال به این انتقادات چیست؟

نگرش من به مساله ازدواج کودکان این‌طور است که احساس می‌کنم بالاخره باید جایی این موضوع مطرح می‌شد تا بتوان به آسیب‌شناسی آن پرداخت. این مساله روشن شود که‌چرا برخی بر این باورند ازدواج نباید در سنین پایین صورت بگیرد. ضمن اینکه معتقدم کار هنرمند رادیولوژی و سونوگرافی کردن است؛ نه تجویز. به‌هر‌حال مساله ‌ازدواج در سنین پایین یکی از معضلات اجتماعی ما به شمار می‌رود و برای من هم موضوعی حساس است.

کما‌اینکه می‌بینیم در جامعه فعلی، به‌خصوص در شهرهای دیگر با این مساله موافقند و توجیه آنان هم این است که حالا اسمی روی دختر و پسر از سنین پایین گذاشته شود تا ببینند بعد چه پیش می‌آید؛ غافل از اینکه همین رسم و رسوم مثل شیرینی خوردن و اسم روی همدیگر گذاشتن می‌تواند تبعات ناخوشایندی داشته باشد.

در عین‌ حال دیدگاه من نسبت به ازدواج این است که دختر و پسر باید در شرایطی به فکر ازدواج بیفتند که عقل‌رس شده باشند و آگاهانه نسبت به این مساله مهم تصمیم‌گیری کنند؛ نه اینکه اطرافیان برای آنها تصمیم بگیرند. ضمن اینکه اگر توجه کرده باشیم می‌بینیم امروز آمار طلاق در جامعه روز به‌روز در حال افزایش است.

نکته تاسف‌بار اینکه این آمار متعلق به آدم‌هایی است که آگاهانه ازدواج کرده‌اند ولی نتیجه مطلوبی از زندگی مشترک‌شان نگرفته‌اند. گذشته از اینها، مساله‌ای که درباره سوال شما می‌خواهم مطرح کنم این است که به محض اینکه یک سریال در تلویزیون ساخته می‌شود، شرایط و حواشی برای آن پیش می‌آید که تلویزیون مجبور می‌شود بخش‌های بعدی آن سریال را سانسور کند.
به‌عنوان مثال، تلویزیون بعد از رویا‌رویی یک سریال با مردم به مجموعه‌ای از فیدبک‌ها می‌رسد که بر اساس این بازخوردها دچار نگرانی می‌شود و تصمیم می‌گیرد بخش‌های بعدی سریال پخش نشود. حرف من این است اینقدر دنبال آن نباشیم که سانسورمان کنند، به نظرم برخی‌ها، بیشتر از نهادها دنبال این موضوع هستند که سانسور شویم و این خوب نیست.


بیشتر بخوانید: گفت‌وگوی خواندنی با علیرضا خمسه درباره «بابا پنجعلی» پایتخت


ما در «پایتخت» از ابتدای ساخت تا امروز با موضوعاتی مواجه هستیم که اگرچه گاهی در قالب فانتزی و اغراق شده مطرح می‌شود، ولی اغلب آنها ما‌به‌ازای بیرونی دارند و نمونه‌های حقیقی اتفاقات و کاراکترها را به وضوح در جامعه دیده‌ایم. شاید یکی از دلایلی که مخاطب تمایل دارد پنج فصل این سریال را با علاقه دنبال کند، در همین نکته باشد که آن را به ‌نوعی آینه‌ای از فضای امروز جامعه ایرانی می‌بیند. نظر شما چیست؟

درست است، هر آنچه در پایتخت می‌بینیم به نوعی ریشه در حقیقت دارد.‌ ما تلاش کر‌ده‌ایم در جریان ساخت این سریال،‌ معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی را با بیان و نوع دیگری از جنس طنز و فانتزی و به قول شما به‌مدد اغراق به مردم منعکس کنیم. حالا بماند که شرایط در جامعه امروز به گونه‌ای شده که بیان معضلات روز اجتماعی به زبان جدی هم به گوش کسی نمی‌رود و عملا می‌بینیم بسیاری از مشکلات جامعه حل نشده باقی می‌ماند. ضمن اینکه از زمان ساخت اولین فصل سریال پایتخت، بازخوردهای مردمی را نسبت به این سریال دنبال می‌کردیم.

درواقع می‌توان گفت ما پس از اقبال عمومی مردم، حاضر شده‌ایم فصل‌های بعدی این سریال را بسازیم. واقعیت این است که سریال پایتخت فارغ از وابستگی به هر جناح ساخته شده و دل در گرو توجه و مقبولیت مخاطبان دارد؛ مقبولیتی که فقط به مخاطبان درون مرزی محدود نمانده و خود من براساس سفرهایی که به کشورهای دیگر داشته‌ام می‌بینم امروز در اغلب خانه‌های ایرانیان خارج از کشور، دی‌وی‌دی‌هایی از بخش‌های مختلف این سریال به چشم می‌خورد.

مستندات دقیق اینکه اقبال عمومی نسبت به این سریال بالاست را هم می‌توان از نمایش قسمت‌های مختلف آن در شبکه‌های مجازی، به‌خصوص اینستاگرام مشاهده کرد.

سوال بعدی من درباره رویکرد تلویزیون در سال‌های اخیر است. اگر می‌بینیم پایتخت، امروز در کنار اقبال عمومی با موجی از انتقاداتی که ممکن است به هر اثر هنری وارد شود مواجه شده، تلویزیون خیلی پیش از این با هجمه گسترده‌ای از انتقادات و دل‌چرکینی‌ها از سوی هنرمندان و مخاطبان مواجه بوده است، به‌طوری که می‌دانیم بین مخاطب امروز و به‌روز جامعه و تلویزیون دیرگاهی است فاصله افتاده‌، حالا با این اوصاف «پایتخت» به‌عنوان سریالی که به قول شما فراگیر شده توانسته مقبول واقع شود. با این‌حال دیدگاه شما نسبت به سیاست‌های سریال‌سازی در تلویزیون چیست؟

آنچه مسلم است اینکه تغییر سیاست در تلویزیون و تغییر مداوم مدیران باعث شده امروز در این رسانه، سیاست واحدی وجود نداشته باشد و هنرمندان و اساسا گروه برنامه‌ساز به‌طور مشخص ندانند که هنگام ساخت یک اثر با چه موضعی در صداوسیما مواجه هستند. متاسفانه در سال‌های اخیر، قشر فوق‌العاده بی‌سواد و ازکارافتاده‌ای در بخش تخصصی و تولیدی و به‌خصوص فیلمنامه در صداوسیما، سمت مدیریتی را به‌عهده گرفته‌اند و مزیدی بر علت ناکارآمدی بیشتر این رسانه شده‌اند. این عده به دلیل نداشتن اشراف و آگاهی و دانش نمی‌توانند به تشخیص درستی در تلویزیون بپردازند. به‌خصوص در زمان مدیریت آقای سرافراز که مشاورانی را همراه خود به صداوسیما آورد. این مشاوران به معنای واقعی ضربه بزرگی به تلویزیون وارد کردند و موجب قطع ارتباطاتی شدند که می‌توانست در رونق گرفتن دوباره تلویزیون نزد مردم موثر باشد.

نکته دیگر اینکه مردم همیشه به دنبال اثر خوب هستند و دوست دارند اثر قابل دیدن تماشا کنند، دراین راستا تلاش خود هنرمندان در این سال‌ها بوده که منتج به تولید آثار کیفی شده است. در عین حال معضل دیگری دراین ارتباط وجود دارد و آن اینکه امروز هنرمندان بیش از هر شخص دیگری برای یکدیگر می‌زنند، درحالی که معتقدم اگر این گروه از هنرمندان، وقتی را که صرف تخریب هم‌صنفان خود می‌کنند روی انجام کارهای خلاقانه بگذارند به نتیجه بهتری می‌رسند. حرکت برخی هنرمندان مانند تقلب سارا و نیکا در قسمتی از سریال پایتخت است، در حالی که به قول مادرشان در این سریال، اگر این دو دختر، این حجم از وقتی را که برای نوشتن تقلب گذاشته بودند، به مطالعه و حفظ کردن آن درس می‌پرداختند به مراتب می‌توانست برای‌شان مفید‌تر واقع شود.

از این بحث که بگذریم، یکی‌دیگر از نقدهایی که این روزها در فضای مجازی متوجه سریال پایتخت شده و توجه برخی را به خود جلب کرده، حضور نگین میرزایی کارمند شبکه جم در این سریال است و اینکه گفته می‌شود او زمانی منشی سعید کریمیان، موسس شبکه جم نیز بوده، پاسخ شما به این مساله چیست؟

وقتی ما فیلمبرداری بخش‌های سریال در ترکیه را شروع کردیم و به ترکیه رفتیم، به دنبال یک مشاور ایرانی بودیم. قرار شد شخصی باشد که براساس شناختی که دارد بتواند تعدادی از هنروران را بیاورد. می‌خواهم بگویم ما اصلا شناختی نسبت به پیشینه کاری این خانم نداشتیم و نمی‌دانستیم در شبکه جم کار می‌کرده است. حالا بماند که دراین بین یکی از کارمندان شبکه جم که زمانی در صداوسیما کار می‌کرده و حالا در جم فعالیت می‌کند، شیطنت کرد و با مطرح کردن این مساله تلاش کرد حواشی بیشتری به وجود بیاورد. در ضمن این خانم بازیگر، صدام حسین نبوده که خیلی قیافه‌اش آشنا باشد و ما او را بشناسیم تا از او در سریال استفاده نکنیم. مهم‌تر اینکه ما قسمت‌هایی که این خانم در آن حضور داشته را یک ماه قبل‌تر برای بازبینی به صداوسیما فرستاده‌ایم، بنابراین اگر مشکلی داشت آنها هم دیده بودند و اعلام می‌کردند، پس همانقدر که آنها متوجه پیشینه کاری این خانم نشدند ما هم نشده بودیم.

به نظر شما بروز این مساله می‌تواند موجب بازخواست صداوسیما از عوامل سریال شود؟

نه، چراکه ما تلاش کرده‌ایم کار بامعدل به تلویزیون ارائه بدهیم تا مخاطبان به سمت سریال‌های شبکه جم نروند، بنابراین دست‌اندرکاران صداوسیما باید خیلی بهتر از ما این مساله را بدانند که بروز این مساله تعمدی نبوده است.

امسال در پنجمین فصل سریال پایتخت، سازمان فرهنگی هنری «اوج» اسپانسر و به نوعی سرمایه‌گذار این سریال بوده است، این مساله هم باعث بروز واکنش‌های متفاوتی شده است، ولی فارغ از تمام آنها یک سوال پیش می‌آید و آن اینکه معمولا این‌طور بوده که اگر ارگانی بودجه تولید یک اثر هنری را قبول کند تمایل دارد درونمایه آن اثر مطابق سلایق آن ارگان باشد، آیا درباره این فصل از پایتخت و اوج این اتفاق افتاد؟

اجازه بدهید اول به این نکته اشاره کنم که این ما بودیم که از «اوج» درخواست کردیم بودجه این سریال را متقبل شود. ما براساس نیازهای قصه در این فصل به دنبال سرمایه‌گذاری بودیم که بتواند تمام مخارج سریال را مرتفع کند.

واضح است که اگر کسی سبزی بخواهد به طلافروشی نمی‌رود، ما دراین فصل از داستان پایتخت به ادوات مفصلی احتیاج داشتیم و با تلویزیونی مواجه بودیم که با بودجه‌ای که در اختیار دارد حتی نمی‌تواند دو تفنگ ترقه‌ای برای این سریال فراهم کند. طبیعی بود در چنین شرایطی به دنبال اسپانسری باشیم که توان مهیا کردن تمام این امکانات را برای ما داشته باشد. درعین‌حال در پاسخ به سوال شما باید بگویم خود من از روز‌ اول شرط کردم که تحت هیچ شرایطی، سازمان اوج نباید دخل و تصرفی در سریال داشته باشد. ما از ابتدای ساخت سریال پایتخت به کلیتی دست یافته بودیم و براین اساس پیش می‌رفتیم. شرط من این بود که هر نهادی که تخصیص بودجه برای سریال را به‌عهده می‌گیرد نباید در کلیت و اساسا روند و جزئیات سریال مداخله کند. ضمن اینکه این فصل ‌از سریال پایتخت به نوعی خط‌شکن‌تر از سایر فصل‌هاست، طبعا اگر سازمانی مثل اوج می‌خواست به مداخله محتوایی دراین ارتباط بپردازد شاهد چنین خط‌شکنی‌هایی نبودیم.

بازهم ناچارم یکی‌دیگر از حواشی‌ای که برای سریال به وجود آمده را با شما درمیان بگذارم و آن اینکه برخی براین باورند سازندگان سریال به نوعی در تبلیغ جاذبه‌های توریستی ترکیه نقش زیادی داشته‌اند؟

می‌دانید ماجرا از چه قرار بود، رجب طیب اردوغان پولی را قبل از ساخت این فصل از سریال به من داد و از من خواهش کرد جاذبه‌های توریستی ترکیه را معرفی کنم، او به من گفت خواهشا مملکت ما را به ایران و جهان بشناسان چون داریم بیچاره می‌شویم!! واقعا از دوستانی که چنین بحث‌هایی را نسبت به سریال مطرح می‌کنند خواهش می‌کنم واقع‌بینانه نگاه کنند و این مساله را بپذیرند که ترکیه به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی احتیاجی به این کارها ندارد. مساله این است که ما اینقدر بدبخت هستیم که نمی‌توانیم زیبایی‌های کشورمان را نشان بدهیم. کما اینکه حین فیلمبرداری برخی می‌گفتند لوکیشن‌ها متعلق به نوشهر است نه ترکیه.

به‌هرحال آنچه مسلم است این که همه گروه و عوامل سازنده پایتخت، تمام تلاش خود را کردند تا اثری متفاوت با آنچه تا امروز در تلویزیون نشان داده شده را به تصویر بکشند. ما تلاش کرده‌ایم به مردم احترام بگذاریم و ساخت سریالی که مقبول آنها بوده و دراین سال‌ها آن را پیگیری کرده‌اند را ادامه دهیم.

صرف‌نظر از حواشی و انتقاداتی که غالبا در فضای مجازی دست به‌دست شده و حتما به گوش همه شما هم رسیده آیا حین ساخت این سریال با مشکل جدی مواجه شدید؟

نه، خوشبختانه گروه به‌رغم اینکه با پروژه سنگین و عظیمی به لحاظ قصه و جنس کار مواجه بود ولی خوب پیش رفت. می‌توانم بگویم برآیند عملکرد ما در پایتخت5 برای خودمان و براساس آمارها و شواهد برای مخاطبان تلویزیون راضی‌کننده و مطلوب بوده است. ما تمام تلاش خود را کردیم تا این سریال نزد مخاطبان مقبول بیفتد. اطمینان دارم هر کاری کامل نیست و نقیصه‌هایی در آن وجود دارد، ما تلاش کرده‌ایم اگر خدا عمری بدهد کار کم‌عیبی ارائه کنیم.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

گفت‌وگو با محسن تنابنده درباره حاشیه‌های پایتخت 5

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه ذوالفقاری
۰۲:۴۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید ... واقعا عالی بود هرکسی هم یه نظر داره ولی ممنون از شما بازیگران پایتخت ممنون.



تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۵:۵۷ ۰۹ تير ۱۳۹۷
همه چیز خوب بودجزپنجعلی خداوکیل سریال خراب کرده بودنقش مسخره داشت بگونیادسریال توراخدا نیارش
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۰:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
آقای تنابنده درسته که سواحل ترکیه نیاز به تبلیغ ندارند ولی بهتر نبود سوژه هات رو در همین سواحل مازندران میکشیدی بعد می‌رفتی ترکیه؟؟ آخه اگر منظورت به وجد آمدن از زیبایی طبیعت است که همین گیلان و مازندران از ترکیه زیباتر است حالا اگر از بالون چیز دیگه ای تو سواحل ترکیه دیدی و در ایران نبود که بحث دیگه اس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
این فصل از پایتخت (5) بی نظیر بود پر از هیجان،جلوه های ویژه ی فوق العاده و موضوع جدید.
از این دست سریال ها واقعا نداریم ، خسته نباشید به تک تک عوامل سریال.
عاااااااااااااااااااااااااااااااالی بودین ، بی صبرانه منتظز پایتخت 6 هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا با خود تعارف داریم.
پایتخت پنج با پایتخت 1-2-3 -4 عیر قابل مقایسه بود. حالا چون آنها را دوست داشتیم دلیل نمیشود که بیجهت از پایتخت پنج طرفداری کنیم.
اگر نقاط ضعف نگوییم پایتخن 6 را هم با همین کیفیت خواهند ساخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
به نظرم این فصل از سریال پایتخت بهتر و هیجانیتر از قسمتهای قبلی بود عالییبببی
Iran (Islamic Republic of)
گلناز
۲۱:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
عالی عالی اصلا جا ی هیچ حرفی نمونده پرفکت خیلی خسته نباشید دمتون گرم گرم این شمایید که به بعضی هافهموندین که اگه مدافعین حرم نبودند الان ایران مثل سوریه بلکم بدتر بود
Iran (Islamic Republic of)
نصیری
۱۱:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
باسلام وخداقوت به آقای مقدم وتمامی دست اندرکاران سریال پایتخت؛ من از بینندگان مجموعه دنباله دارپایتخت هستم باوجود اُفت هایی که دریکی دوسری ازین مجموعه بود ولی ازدلمون خارج نشد ودرمجموع به آن علاقه دارم ولی بنظرم دوقسمت آخرپایتخت ۵ بیییی نظییییربود وحتی چکیده
کل پایتختها بود چون در سریهای قبلی با خانواده معمولی انس گرفته بودیم وبخصوص بزرگ شدن بچه هاکه حس همراهی مخاطب رو دوچندان میکنه وهمین انس با این خانواده بود که باعث شد باهاشون در دل داعش همراه بشیم وباتمااااام وجود استرسهاشونو حس کنیم ونفسمون بند بیاد، هممون به این تلنگر نیاز داشتیم بخصوص برادوستانی که امنیت کشورمونو جدی نمیگرن وتمسخر میکنن مطمئن باشیدخودشهدای مدافع حرم موقع این کار پشتتون بودن این میزان جذابیت درصحنه ها امر عادی نبود .
خدایارتون ، دستمریزاد
توکل به خدا وتوسل به شهدا بهترین ایده هارو پیش روتون قرارمیده
منتظرپایتخت های ۶و۷و... هستیم
Iran (Islamic Republic of)
نصیری
۱۱:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
باسلام وخداقوت به آقای مقدم وتمامی دست اندرکاران سریال پایتخت؛ من از بینندگان مجموعه دنباله دارپایتخت هستم باوجود اُفت هایی که دریکی دوسری ازین مجموعه بود ولی ازدلمون خارج نشد ودرمجموع به آن علاقه دارم ولی بنظرم دوقسمت آخرپایتخت ۵ بیییی نظییییربود وحتی چکیده
کل پایتختها بود چون در سریهای قبلی با خانواده معمولی انس گرفته بودیم وبخصوص بزرگ شدن بچه هاکه حس همراهی مخاطب رو دوچندان میکنه وهمین انس با این خانواده بود که باعث شد باهاشون در دل داعش همراه بشیم وباتمااااام وجود استرسهاشونو حس کنیم ونفسمون بند بیاد، هممون به این تلنگر نیاز داشتیم بخصوص برادوستانی که امنیت کشورمونو جدی نمیگرن وتمسخر میکنن مطمئن باشیدخودشهدای مدافع حرم موقع این کار پشتتون بودن این میزان جذابیت درصحنه ها امر عادی نبود .
خدایارتون ، دستمریزاد
توکل به خدا وتوسل به شهدا بهترین ایده هارو پیش روتون قرارمیده
منتظرپایتخت های ۶و۷و... هستیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
دست عوامل این سریال درد نکنه پایتخت سریال طنزی است از درون مردم وملموس وگرم نه طنز های سخیف بعضی از سریال ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
هر کاریکه ساخته میشود یکسری ایرادات و هم یکسری محاسن دارد و قطعا پشت ان حرف زیاد است.پایتخت5هم از این امر مستثنا نیست. در کل سریال خوبی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
در کل با وجود برخی ایرادات کوچک مثل بی احترامی به بزرگتر سریال خوبی است
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۳:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
از اولش حالت طنز و اجتماعی است چنین شخصیت های را آدم وارد جنگ میکنه آنم با داعش این جماعت 3روز توی موقعیت جنگی نتونستندبه اجماع برسند که یک فرمانده داشته باشند یا برای خودشون سلاح و مهمات تهیه کنند در صورتی که میدونستند دست داعش بیفتند به ناموسشان تجاوز میشه اگر هدفتون این بود که داعش حقیر کنید بله ذاتا داعش حقیر هست ولی ترحم نداره صدهاهزار انسان بیگناه را ناجوانمردانه کشته و این واقعیت است که دنیا بهش واقف هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
چی میگی بابا ؟ فلسفه نباف !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
عالیه دستشون درد نکنه
چشم حسودای همیشه ایرادگیرم کورررر
Iran (Islamic Republic of)
آنیسا
۱۶:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
سریال قشنگ و جذابیه دست آقای مقدم و عوامل درد نکنه.
حسادت و چوب لای چرخ گذاشتن شغل دوم نصف ایرانیاست

همیشه بهترین ها رو دنبال کنیم و نقاط قوت رو ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۲۳:۰۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
بهترین سریال هست ولی زمان پخشش کم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
به نطر من سریال بسیاررعالی هست و روی همه چیز حسابی فکر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
انقدر علاقه نداشته باشید به داعش. هههههه
همه منتظرن تا داعش بیاد تو سریال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
مثل اینکه داعشی هستی خودت !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۱:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
توهین محسن تنابنده به هموطن های کرمانشاهی محسن تنابنده به خونه های اقشار کم درآمد کرمانشاهی کاش این آدم فکری به حال سطح فرهنگ و ادب خودش بکنه دوستانی که خیلی با شخصیت ایشون اشنائی ندارن در سایتها و اخبار جستجو کنن ببینن این اسطوره سینما تا الان به هموطنان... چه توهین ها که نکرده
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۱:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
توهین محسن تنابنده به هموطن های کرمانشاهی محسن تنابنده به خونه های اقشار کم درآمد کرمانشاهی کاش این آدم فکری به حال سطح فرهنگ و ادب خودش بکنه دوستانی که خیلی با شخصیت ایشون اشنائی ندارن در سایتها و اخبار جستجو کنن ببینن این اسطوره سینما تا الان به هموطنان... چه توهین ها که نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
تو خوبی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی کنعانی
۱۱:۵۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
خدمت اونایی که این سریال رو توهین به مازندرانیها نمی دونن مخصوصا همولایتی های شمالی خودم عرض کنم که آیا خوردن اشتباهی غذای سگ به جای خوراک انسانی در پایتخت3 توسط شخصیت نقی توهین نیست!آیا معرفی بابا نقدعلی به عنوان یک پدربزرگ مازندرانی توهین حتی به بیماران آلزایمری نیست؟!آیا عکس العمل نقی به پدیده اس ام اس همچون انسانهای عهد عتیق توهین نیست؟!آیا تنها شخصیت موجه و عاقل فیلم یعنی هما با لهجه فارسی در مقابل سایر شخصیتها با لهجه به اصطلاح مازندرانی(که خود جای بحث دارد)توهین نیست؟!آیا نشان دادن زن بی حجاب ایرانی با ادعای ارمنی بودن(طبق دیالگ شخصیت زن راهنما در فیلم)توهین نیست؟!و ده ها توهین دیگر که احتمالا از دید دوستان تعریف و تمجید محسوب می شوند!
Germany
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
سریال پایتخت فوق العاده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
اووووووووووووووه . یه ذره نفس بکش !!!!!!! من خودم مازندرانی ام و بچه بابل ، یه ذره ظرفیت داشته باش . توی کشورهای خارجی با رییس جمهورشون شوخی میکنن و طنز میسازن . تو ایرانه که بخاطر یه فیلم طنز به همه بر میخوره . مازندرانی با غیرت و با ظرفیته . بعید میدونم مازندرانی باشی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۵۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
یه سریال فوق العاده زیبا وبا هیجان هستش ...ماخانواده ای همش ازصب لحظه شماری میکنیم برای دیدن این فیلم قشنگ..درصمن آقای تنابنده بی صبرانه از الان منتطر پایتخت ۶ هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
جناب آقای محسن تنابنده،از سوریه بنده دست بوستانم،ساکن تهرانم ،شما واقعیت رو به تصویر کشیدید،عالی بودید،ما از خدا بالا تر نداریم،درسته یانه بعضی از ملت ایران از خدا شاکین،چه توقعی داری،،،ماکه بنده همان خالق هستیم ،هرکسی که بااین پروژه شما مخالفت دارد،بدان پروژه شما عالیه،،، چون خودش نتوانسته،از موضوع شما زودتر استفاده کند،شما ریسک بالایی کردید،،،،وبه موفقیت هم رسیدید،بنده دست شما را بوسه می زنم،سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۱۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
دمت گرم . به این میگن حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
مازندرانی عزیز حتما متوجه شدید در سریال یک نفر هست که از همه زرنگ تر و مدیر تر و آن هم فقط با لهجه تهرانی ، آیا این و قسمت های مختلف سریال که گوشه های از جوک های که برای مردم شمال کشور می سازند را عملا در سریال نشان دادند از قبل برنامه ریزی شده نیست مازندرانی و حتی سایر همو طنانی که دلشان برای وحدت و همدلی مردم ایران می سوزد حاضر به دیدن چنین سریال های نیستند ما با هر سریالی و فیلمی که به هر ایرانی توهین کند مخالفیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
ما ؟؟؟؟!!!!!!! چند نفری ؟؟؟؟؟ از جانب خودت حرف بزن . سریال پایتخت عالیترین سریالیه که تا حالا ساخته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
بنظر من سریال عالی، چون در این سریال با آنکه طنز همه مسایل اجتماعی انعکاس میده حتی مسایل اخلاقی،دینی مثلا نماز خوندن یا احترام به بزرگترا.که رعایت این موارد کمتر در سریالهای طنز دیده میشه. دراین سریال جاهای هست که اصلا خنده نداره ولی حال آدم رو خوب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
برخی از موارد انحرافی موجود در سریال پایتخت 5 : 1- در مراسم جشن ختنه پسر بهبود ، بهتاش و بقیه حاضرین شعار "مرگ بر آمریکا" سر می دهند در حالیکه شعاردهندگان ( بهتاش ، رحمت ، رحمان و رحیم ) ، لباس با نماد آمریکا می پوشند و آهنگ های آمریکایی را دائماٌ می خوانند و زمزمه میکنند .یعنی ، مردمان ولایتمدار مازندران فقط زبانشان "مرگ بر آمریکا" می گوید ولی ، قلباٌ عاشق و شیفته فرهنگ آمریکایی هستند.2- یک زن ایرانی بی حجاب را بعنوان مترجم در ترکیه نمایش می دهند تا قباحت بی حجابی و بی بندباری شکسته شود . در حالیکه می توانست این مترجم یک بازیگر مرد باشد.3- نکته مهم اینکه در سری پایتخت 3 ، یک خانم چینی رو بعنوان همسر ارسطو معرفی می کنند که هم حجاب دارد و هم شعائر اسلامی را رعایت میکند در حالیکه در پایتخت 5 یک زن ایرانی ( مترجم ترکی ) را بی حجاب نشان میدهند 4- اختلاط محرم و نامحرم در پایتخت 5 کاملاٌ مشهود است5- قبح زدایی و حمایت آشکار از داشتن دوست دختر ، خاک کوبی و تاتو برروی یدن و ناچیز شمردن دزدی انجام شده توسط بهتاش ، رحمان و رحیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
لطفا اینگونه قضاوت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
بی حجاب ندیدی تا حالا ؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
برخی از موارد انحرافی موجود در سریال پایتخت 5 : 1- در مراسم جشن ختنه پسر بهبود ، بهتاش و بقیه حاضرین شعار "مرگ بر آمریکا" سر می دهند در حالیکه شعاردهندگان ( بهتاش ، رحمت ، رحمان و رحیم ) ، لباس با نماد آمریکا می پوشند و آهنگ های آمریکایی را دائماٌ می خوانند و زمزمه میکنند .یعنی ، مردمان ولایتمدار مازندران فقط زبانشان "مرگ بر آمریکا" می گوید ولی ، قلباٌ عاشق و شیفته فرهنگ آمریکایی هستند.2- یک زن ایرانی بی حجاب را بعنوان مترجم در ترکیه نمایش می دهند تا قباحت بی حجابی و بی بندباری شکسته شود . در حالیکه می توانست این مترجم یک بازیگر مرد باشد.3- نکته مهم اینکه در سری پایتخت 3 ، یک خانم چینی رو بعنوان همسر ارسطو معرفی می کنند که هم حجاب دارد و هم شعائر اسلامی را رعایت میکند در حالیکه در پایتخت 5 یک زن ایرانی ( مترجم ترکی ) را بی حجاب نشان میدهند 4- اختلاط محرم و نامحرم در پایتخت 5 کاملاٌ مشهود است5- قبح زدایی و حمایت آشکار از داشتن دوست دختر ، خاک کوبی و تاتو برروی یدن و ناچیز شمردن دزدی انجام شده توسط بهتاش ، رحمان و رحیم .مردن دزدی انجام شده توسط بهتاش ، رحمان و رحیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
خنداندن مردم به چه قیمتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
من و همسرم فقط سریال پایتخت رو دیدیم امسال دوست دارم زودتر ساعت 10شب شه و این سریال دوست داشتنی رو ببینم کاش هر سال ادامه داشته باشه .ممنون از عوامل این فیلم
Iran (Islamic Republic of)
ژیلو
۲۳:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
به نظر من این سریال عالیه بهتر از اون سریالایی که طرف یک کارخونه با خونه چند هزار متری داری و....با داستانی که از واقعیت حقیقت زندگی مردم فرسنگ ها دوره این سریال انگار شبیه زندگی خیلی از ما ایرانی یاست
Germany
من
۱۱:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
دمت گرم گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
حرف حق دهن همه رو میبنده . دمت گرم
Canada
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
با کمک این سریال شاید بیشتر قدر شهدای را بدانیم .اگر شهادتت نمیکردند و از جان مایه نمیگذاشتند .شاید این کمتر از ادم خور در خاک وطن میبودند .من اون بخش که در ترکیه بود را دوست نداشتم ولی خیلی ها پسندیدند .خب به حرمت اون عده .من سکوت میکنم .انتقاد سازنده و با دلیل خوبه ولی نباید انتقاد خدا نکرده از روی حسودی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام برنامه طنز اخه فرق میکنه
Canada
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
تازه قسمتهای هیجانیش از امشب شروع شد
Canada
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
درود به محسن تنابنده
Canada
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
با کمک این سریال شاید بیشتر قدر شهدای را بدانیم .اگر شهادتت نمیکردند و از جان مایه نمیگذاشتند .شاید این کمتر از ادم خور در خاک وطن میبودند .من اون بخش که در ترکیه بود را دوست نداشتم ولی خیلی ها پسندیدند .خب به حرمت اون عده .من سکوت میکنم .انتقاد سازنده و با دلیل خوبه ولی نباید انتقاد خدا نکرده از روی حسودی باشد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی گرگان
۲۱:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام خوش به حالشان خیلی دلم میخوادتوسریال پایتخت باشم اگه شده پشت صحنش .
France
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۷
همینجوری انقدر بازیگر دارن که سر دیالوگ با هم دعواشون میشه. مگه به نقش الکی مثل پنجعلی بگیری یا پشت صحنه آشپری کنی
Canada
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
دررررود بر شما
Canada
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
در هر صورت باید به یک لهجه در فیلم حرف بزنند .اصلا متوجه نمیشم .چرا بعصی ها میگن .لهجه را مسخره گرفته اند .اتفاقا زیبایی لهجه شمالی را نشان میدهند .بیاید فتنه نشوید .با نمک ترین لهجه شمالی است .به خود ببالید که شمالی هستید .هر چیز را با عینک منفی نبینید .بیاید مثبت باشیم .خنده به لبان اورده اند .ممنون جناب تنابنده
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
باور کن من خودم شمالی هستم و تمام قسمتهای پایتخت توی شهر ما یا شهر اطراف ما ساخته شده . اینایی که میگن شمالیها رو مسخره کرده ، از فرهنگ ، ریشه ، ظرفیت ، هیچ بویی نبردن . وگرنه دارن ایرادهای بنی اسراییلی میگیرن !!!! حسود هم عالمی داره
Canada
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
انتقاد سازنده همیشه خوبه نه از روی حسودی. بخواهند خدای نکرده فیلم را بکوبند .بهتر از این هم میشه بشه .انتظار ما بالاست .دوستان داریم
Canada
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
اصلا لهجه شمالی را مسخره نکرده اند .جونکه در شمال همیشه زیبا درست شده باید از این لهجه زیبا استفاده میشد .اون قسمت که در ترکیه بود را دوست نداشتم .تنش داشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
الحق بایدگفت مجموعه های قبلی"پایتخت"خیلی رجحان دارندوپایتخت97هرچندقابلیتهای خودراداردوجای تقدیرست امانقاط ضعف آن بیشترازقبلیهاست.
Canada
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
بیست بیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
اشتباهی مثبت زدم
Canada
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
پایتخت های قبلی بهتره بود .اون قسمت در ترکیه خیلی تنش داشت .اون هم عادیست .ولی واقعا سریال خوبی است .مشکلات را با طنز زیبا یی بیان میکند .لهجه زیبا ی شمال کشور را به رخ میکشد .که کار زیبا یی است .خنده به لب ها اورده .من هر دفعه میبینم .میخندم .شاکار است .ولی بهتر از این هم میشه بشه .شما ها بهترین هستید ممنون مخصوصا جناب تنابنده
Iran (Islamic Republic of)
فریده
۲۰:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
به تظر من سریال خیلی خوبیه وهنرمندای خوبی هم داره موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
دخترهاتون رو اینقدر نگه دارید تا موهاشون رنگ دندونهاشون بشه بعد ازدواج کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
معلومه یا مجردی و یا دختر نداری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
تنها هنر این سریال بازی با لهجه است اگه لهجه رو ازش بگیرین میشه مثل سریال علی البدل پارسال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
خیلی باحال واقعا
Germany
حامد
۱۹:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام.
دوستانی که جواب میدن آرامش و ادب رو رعایت کنند. هر کسی سلیقه و نظری داره. اونی که نظرش مثل شما نیست، هیولا هم نیست.
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
برازنده
۱۹:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
عالی هر کی ایراد الکی میگیره نهایت کم لطفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
عالی بود دست همه عوامل درد نکنه.این سریال محصول کشور ایران هست و همین برای بیست بودنش کافیه
Iran (Islamic Republic of)
Shadow
۱۹:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
هیچ کدوم از فصل های پایتخت به اولیش نمیرسه
اولین فصل پایتخت عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
رفته تو ترکیه تبلیغ ترکیه رو میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
تو مازندران بودن گفتین دارن مازندرانی ها رو مسخره میکنن ! رفتن ترکیه میگی دارن ترکیه رو تبلیغ میکنن !!!! سری بعد لوکیشن رو تو انتخاب کن !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
آیلا
۱۹:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
بیست عالی خداییی خوبه من ک کیفــــــــــــــ میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
یک تا چهار بهتر بود،پنج هم خوبه اما زیادی وقت تلف شده وسعی شده فقط کش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۹:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
اقا سریال خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
بعضیا فقط دوست دارن از همه چیز ایراد بگیرن نمیدونم چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
واقعا پایتخت 5 عالی هر کی خوشش نمیاد نگاه نکنه مجبور نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۸:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
از نظر من و خانواده بسیار سریال زیبایی است از آقای تنابنده به عنوان نویسنده اصلی و فیلمنامه نویس بسیار متشکریم اجر شما با ابی عبدالله انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
عالی بود وازحسادت ایرادمیگیرن.هیچ مشکل وحاشیه ندارد مستهجن که نیست.کم ایراد بگیرید.پنجعلی امشب می‌میره ودیگه این سریال درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
پنجعلی روداعش امشب می‌کشه . حیف شد.دیگع نمی‌سازند.فقط زیاد حرف میزنن.خسته میشه آدم.درکل نه حاشیه داشت.نه حرف سیاسی.نه تبلیغات ترکیه . تبلیغات فروشگاهی رفاه و روبیکا و داشت که حمایت از کالاهای ایرانی است.ایران تبلیغات احتیاج ندارد کل دنیا می‌دونن چقدر آثار باستانی دارین.بخوان میان.امنترین کشور دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
انقدر که تا چیزی شد ، شهادتین خوند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سریال خیلی خوبی بود همینکه خانواده دورهم لحظاتی جمع میشوند و میخندند باید از بازیگران این مجموعه ممنون باشیم دستشون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
فیلم خیلی خوبیه.ولی سری های قبل قشنگ تر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
فیلم خیلی خوبیه.ولی سری های قبل قشنگ تر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
این عقده ای هایی که میگن سریال پایتخت خوب نیس نگاه نکنن برن شبکه های ماهواره ایی رو نگاه کنن لیاقتشون همون سریالاس .ما مازندرانیا هم اصلا از این فیلم ناراضی نیستیم هیچ توهینی به ما نشده اونا که میگن ما مازندرانی هستیم به ما توهین شده دروغ میگن اینا اصلا مازندرانی نیستن با این حرفا میخوان تفرقه بندازن .مازندرانیا عاشق سریال پایتخت هستن تمام تکرارشم نگاه میکنن حتی دی وی دی هاشم دارن .پس از طرف مازندرانیا حرف نزنین .کسی مجبورشون نکرده پایتخت ببینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
جنابعالی ازطرف خودت صحبت کن من خودم آملی ام به این سریال هم انتقاد دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
تو هم از طرف خودت صحبت کن . من قایمشهر ی ام میگم به مازندران توهین نشده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
پایتخت پنج همتا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
پایتخت پنج همتا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
این سریال پنج ساله داره پخش میشه و سریال موفقی است من که خیلی دوستش دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
من پاتخت 1 تا 4 را ندیدم ولی پاتخت پنج را خیلی دوست دارم یعنی فصل های قبل را خوشم نیامد
France
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۷
شما که قسمتهای قبلی رو ندیدی چجوری خوشت نیومده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
من پاتخت 1 تا 4 را ندیدم ولی پاتخت پنج را خیلی دوست دارم یعنی فصل های قبل را خوشم نیامد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
دوستان چون میبینن این سریال پنج ساله داره باموفقیت کار میکنه،یخورده ناراحت شدن که چرااین اکیپ فقط بایدکارکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
دوستان چون میبینن این سریال پنج ساله داره باموفقیت کار میکنه،یخورده ناراحت شدن که چرااین اکیپ فقط بایدکارکنه
Germany
hasan
۱۷:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
عالی پایتخت
ولی داره مثل پاورچین لوس بازی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
پایتخت پنج خوبه ولی یکم الکیش کردن
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
آب بستن به سریال و فکر کردن مردم نمیفهمن که این قسمت به نسبت سابهای قبل خیلی بیمزه و کشدار شده و فقط حرف میزنن که وقت فیلم بگذره . میدانید برای هر دقیق افیلم دهها میلیون پول هزینه شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
شما پولشو میدی ؟ نگاه نکن . کسی مجبورت کرده ؟
France
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۷
مگه تلوزیون مال شماست که ببینم یا نبینم . رسانه ملی با بیتالمال فیلم ساخته واسه بینندگان کل کشور و همه حق دارن نظر بدن.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
فقط پایتخت 5 عشقه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
پاتخت 5 خیلی عالیه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
انشاالله تا 40 ساخته بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
انشاالله تا 40 ساخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
پایتخت 5 حرف نداره عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
از عوامل و بازیگران پایتخت کمال تشکر را داریم . خدا قوت پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
خودوووومووومم
۱۶:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سربازتم تا اخرش برو بیخیال اونا ک نمیتونن ببینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سریال بسیار جالبی هست سپاسگزارم
France
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۷
این هشتمین پیام شما بود . یبار گفتی فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۱۶:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
همین که با دیدن یه سریال تو ایران بشه خندید هنره
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۱۶:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
همین که با دیدن یه سریال تو ایران بشه خندید هنره
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
شما بو پایتخت 5 خندیدی ؟ من که لبخند هم نزدم.
قسمتهای قبل خیلی بهتر بود ولی پایتخت پنج به شدت بیمزه و خسته کننده است و بقول دوستنون آب بستن بهش تا وقت فیلم رو بگذرونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
شما که اصلا لبخند نزدی چرا دیدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سریالهای شبکه های دیگه اصلا خوب نیستن
درسته که سریال پایتخت نقدهایی داره ولی نسبت به سریالهای دیگه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
ازنقشی که علیرضا خمسه بازی می کنه متنفرم . چون داره به تمام افراد مسن توهین می کنه
Saudi Arabia
الهام
۱۵:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
من که پایتخت پنج را از همه ی فصل های قبل بیشتر دوست دارم و بی صبرانه منتظر قسمت داعش هستم
Saudi Arabia
زهرا
۱۵:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
عالی عالییییییی.متاسفانه اکثر ما ایرانیها یکبار به زیارت ترکیه رفتیم ونیازی به تبلیغ نداره .ازسریال نقطه ضعف پیدا نکردید گیر دادید به تبلیغ ترکیه .خسته نباشید آقای طنابنده وبقیه .فدایی دارید
Saudi Arabia
زهرا
۱۵:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
عالی عالییییییی.متاسفانه اکثر ما ایرانیها یکبار به زیارت ترکیه رفتیم ونیازی به تبلیغ نداره .ازسریال نقطه ضعف پیدا نکردید گیر دادید به تبلیغ ترکیه .خسته نباشید آقای طنابنده وبقیه .فدایی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
مردم ناشکری داریم فقط همین خدا نکنه یکی توکارش موفق باشه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
کسی سخت شو ندیده چقدر... چند سال دارن واسه مردم زحمت میکشن تا دل ملت شاد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام تا اینجا تنها فقط قوت پایتخت5حمایت از کالای ایرانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
اقایون خانمهای هنرمند که خودشون رو روشن فکر میدونن اگه می تونن یه فیلمی یه طنزی بسازن که مردم رو سرگرم کنن هر وقت تونستن طنزی بسازن که۵ فصل مردم طرفدارش باشن اون وقت میتونن به خودشون اجازه انتقاد بدن به خدا تمام هنرمندان ما فکر نکنم تلوزیوون ایران داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
احسنت.
Germany
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سریال خیلی قشنگی دستتون درنکنه امیدوارم موفق باشید خیلی خیلی سریال قشنگی ممخصوصا نقی جون کارت حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
کی بشه ساعت۱۰بنشینیم پای سریال پایتخت لذت ببریم آقای تنابنده دوستت داریم ما همه کرمانشاهیها پشتت وایستادیم نترس و ادامه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
کی بشه ساعت۱۰بنشینیم پای سریال پایتخت لذت ببریم آقای تنابنده دوستت داریم ما همه کرمانشاهیها پشتت وایستادیم نترس و ادامه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
پایتخت بهترین سریال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
پایتخت بهترین سریال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام محتوای پایتخت پنج واقعا بده جالب نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
همه پایتخت را میبینن ، بسیار عالی ساخته شده و حرف نداره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
پایتخت یک تا چهار خیلی قشنگ بود اما در عجبم چطور بعضیها اینقدر از پنج تعریف میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
به نظر من بعد از سریال های آقای مدیری و عطاران این مجموعه بهترینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
این سریال بهترین سریالیه که ساخته شده
۱۲