قدیری‌ابیانه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

حمایت از کالای ایرانی منجر به کاهش قیمت ارز می‌شود/میل به خرید داخلی باید افزایش یابد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حمایت از کالای ایرانی منجر به کاهش قیمت ارز و جلوگیری از نیاز به ارز بیشتر خارجی می‌شود.

نماز جمعهبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران درباره موانع و راهکارهای حمایت از تولید، گفت: ما باید به سمتی برویم که اقتصاد کشور مبتنی بر تولید باشد، حمایت از کالای ایرانی فقط برای مصرف کنندگان نیست بلکه برای تولید کنندگان هم است، اما مصرف کننده پایه اساسی حمایت از کالای ایرانی است.

وی افزود: دولت و مجلس باید از کالای ایرانی حمایت کنند، اماگاهی به این وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اگر کالای داخلی خریداری شود، حمایت از کالای ایرانی منجر به کاهش قیمت ارز و جلوگیری از نیاز به ارز بیشتر خارجی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران کشور نفت‌خیزی است تصریح کرد: کشورمان دارای این ثروت یعنی یک اهرم بزرگ است و سیاست استعمار تاکنون بر این بود که این اهرم را از ما گرفته و به یک ضد اهرم تبدیل کند.

قدیری ابیانه ادامه داد: در اصل ما باید غرب را تحریم می‌کردیم، اما آنها تحریم‌هایی را علیه ما اعمال کردند که این سبب شد ما در تأمین برخی از نیازهایمان دچار مشکلاتی شویم.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه استراتژی دشمن دو بُعد اساسی داشت، افزود: نخست آنکه آنها برای گرفتن این اهرم از ما شرایطی را ایجاد کردند که ما تولید ثروت نداشته باشیم و برای تحقق این امر تلاش کردند تا فرهنگ کار را در کشور ما از بین ببرند، این مسئله و پیاده کردن این سیاست همواره یکی از سیاست‌های حکومت‌های دست ‌نشانده بوده است.

وی با اشاره به بُعد دوم این استراتژی‌ تصریح کرد: آنها همواره در صدد بودند تا ما را به سمت مصرف‌گرایی سوق دهند و شرایطی به وجود آورند تا ما پول را در کالاهای مصرفی که مستهلک‌ می‌شوند، از دست دهیم.

قدیری ابیانه بیان کرد: ضروری است که در زمینه تبلیغاتی نیز اقداماتی در خصوص خرید کالای ایرانی انجام شود تا مردم دریابند که استفاده از کالای خارجی نشانه تشخّص‌ نیست، چراکه اکنون بازار 80 میلیونی در اختیار کالای خارجی است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: میل به خرید داخلی باید افزایش یابد و در این میان این امر نباید به سوء استفاده تولیدکنندگان از این مسئله منجر شود.

وی ضمن انتقاد از خرید کالای خارجی اظهار کرد: انتظار می‌رود که مردم کالای کشورهای اروپایی که ما را تحریم کرده و حاضر نشدند وسایل یدکی هواپیمایی به ما ارائه بدهند را خریداری نکنند، اما باید به سمت اقتصاد مبتنی بر تولید داخلی سوق داده شویم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه پیام امسال حمایت از کالای ایرانی است، افزود: این پیام تنها مختص مصرف‌کنندگان نیست و تولیدکنندگان نیز وظیفه دارند از طریق ارتقای کیفیت کالاها، از کالای ایرانی حمایت کنند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: امروز کشورهایی مانند عراق از کالای ایرانی حمایت می‌کنند و این عنوان تحول بزرگی در اقتصاد کشور تلقی می‌شود همچنین اگر مردم تصمیم به خرید کالای ایرانی کنند، رونق اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از وابستگی به نفت رهایی یابیم گفت: این مسئله همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و برای رهایی از این وابستگی باید از یک ذهنیتی در رابطه با نفت نجات یابیم، چراکه تصور مردم از درآمد نفتی همواره هزاران برابر واقعی است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: بدهی دولت تا اوایل سال 96 حدود 700 هزار میلیارد تومان بوده و در چنین وضعیتی اختلاس و اشرافی‌گری نیز جرم سنگین‌‌تری تلقی می‌شد، اما حتی اگر یک ریال هم اختلاس نشود با این درآمد دولت نمی‌تواند نیاز مردم را تأمین کند.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: در کشورهای دیگر مانند کره جنوبی مصرف کالای خارجی به معنای خیانت به تولید داخل است، بنابراین باید ما نیز علی رغم ضعیف بودن دستگاه تبلیغاتی کشور، فرهنگ خودمان را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
باید ابتدا در بین مردم فرهنگ سازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
هيچ كجاي. دنيا نواسانات ارز در حد 40 يا ٥٠ درصد نيست. معمولا نواسانات ارز زير يك در صد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
عامل افزایش قیمت ارز چاپ صدها میلیارد تن اسکانس است نه چیز دیگر
آخرین اخبار