در چهارمحال و بختیاری:

۹۵۰ جاذبه طبیعی و گردشگری پذیرای مسافران نوروزی

۸۰۰ جاذبه طبیعی و ۱۵۰ کانون گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری پذیرای مسافران نوروزی است.

جاذبه‌های طبیعی و کانون‌های گردشگری پذیرای مسافران نوروزیمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد اظهار داشت: هم اکنون ۸۰۰ جاذبه طبیعی و ۱۵۰ کانون گردشگری در این استان، پذیرای مسافران نوروزی می‌باشد.

بهمن عسگری افزود: چهارمحال و بختیاری با بهره مندی از آب و هوای مناسب، طبیعت زیبـا و جذاب، اماکن تاریخی و مذهبـی، اتصـال به دو استان بزرگ صنعتی و گردشگر پذیر و قرار گیری در مسیـر اصلی تردد کاروان‌های راهیان نور، به یکی از قطب‎هـای گردشگری کشـور تبدیل شده است.

وی، مناطق تفریحی آبشار و تونل کوهرنگ، آتشگاه لردگان، روستای پلکانی سرآقاسید، غار یخی چما، روستا‌ها و باغات حاشیه زاینده رود، پل زمانخان، گرداب بن، سیاسرد بروجن، مجموعه تاریخی و گردشگری پیرغار، جنگل‌های بلوط، آبشارها، چشمه ها، تالاب‌ها و اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی از جمله بقاع متبرکه امامزادگان (ع) و قلاع و بناهای مختلف را از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری برشمرد.

استان چهارمحال و بختیاری دارای ۹ شهرستان و بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است.

این استان با گستره‌ای برابر با ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربّع، یک درصد از کل وسعت ایران را دارا و بیست و دومین استان کشور از نظر مساحت می‌باشد.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری هم با دو هزار و ۶۰ متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین مرکز استان در کشور به شمار می‌رود و به همین دلیل به «بام ایران» شهرت دارد. این شهر در مجموع جزو ۲۰ شهر مرتفع ایران است.

انتهای پیام/ن

۸۰۰ جاذبه طبیعی و ۱۵۰ کانون گردشگری در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار