افزایش حضور گردشگران نوروزی در بازار تاریخی و سایر اماکن دیدنی درتبریز

روز نهم از تعطیلات نوروزی امسال شلوغ ترین روز از ابتدای امسال تاکنون در کلانشهر تبریز بوده و شاهد افزایش حضور گردشگران نوروزی در بازار تاریخی و سایر اماکن دیدنی و موزه های مختلف موجب هستیم.

افزایش حضور گردشگران نوروزی در بازار تاریخی و سایر اماکن دیدنی درتبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تبریز به دلیل انتخاب به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی در سال 2018 و تبلیغات گوناگون در رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی، نوروز امسال نسبت به سال های گذشته به لحاظ حضور گردشگران داخلی و خارجی، اقامت در هتل ها و تردد وسائط نقلیه با روند رو به رشدی مواجه است.


بازار تاریخی و سرپوشیده تبریز که صنوف مختلف را در قالب تیمچه ها، دالان ها، راسته ها و کاروانسراهای عدیده در خود جای داده است، امروز یکی از باشکوه ترین و پرازدحام ترین روزهای نوروزی خود را پشت سر می گذارد و مسافران نوروزی با اشتیاق ویژه ای در این مکان تاریخی و منحصر به فرد در جهان حاضر شده و علاوه بر مشاهده زیبائی ها و شگفتی های معماری آن، از خرید انواع قالی ها، تابلو فرش ها، کفش و کیف چرم، آجیل و سایر اقلام و کالاهای تولید هنرمندان و صنعت گران تبریزی لذت می برند.


خانه های تاریخی و موزه های تبریز از جمله موزه شهر در عمارت تاریخی و زیبای میدان ساعت، موزه سنجش، موزه ادبی و خانه استاد شهریار، موزه آذربایجان و موزه مشروطه نیز از جمله مکان های تاریخی و فرهنگی تبریز است که در نهمین روز از نوروز سالجاری شاهد حضور انبوه مسافران و گردشگران نوروزی است.


حضور در این خانه- موزه ها که تداعی گر زندگی مردم آذربایجان و ایران در سده های گذشته و تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین است، گردشگران را فارغ از زندگی ماشینی و بی روح امروزی به زندگی و پویایی حیات در گذشته های دور می برد.

 

 انتهای پیام/

 

 روز نهم نوروز در تبریز؛ رونق در بازار و ازدحام در اماکن گردشگری 

برچسب ها: نوروز ، تبریز2018 ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.