توقیف ۵۹۰ کیلو مواد فاسد از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی

طی ۳۳۹ نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی ۵۹۰ کیلو مواد فاسد و غیر قابل مصرف توقیف گردید.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛در ششمین روز از فصل بهار و در ادامه طرح بسیج سلامت نوروزی طی 339 نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی 590 کیلو مواد فاسد و غیر قابل مصرف توقیف گردید که بیشترین مقدار را گروه مواد غذایی پروتئینی و گوشتی به مقدار 212 کیلو به خود اختصاص داده است.

از موارد توقیفی روز گذشته می توان به مقادیری روغن سوخته، همبرگر، سس مرغ مانده، آب برگه کپک زده، بستنی غیرمجاز، برنج نگهداری شده در شرایط نامناسب، چیپس فله، کمپوت و دلسترهای تاریخ گذشته، ادویه جات کپک زده، شیرینی مانده، نمک غیرمجاز و صنعتی، جوش شیرین، جوهر لیمو و اسانس، خیارشور و ژامبون کپک زده اشاره نمود.

با عنایت به حضور جمع کثیری از زائرین و مسافرین در اماکن متبرکه به ویژه حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و نیز با توجه به اهمیت استفاده از آب سالم، کارشناسان بهداشت محیط به طور مستمر و بویژه در تعطیلات، ضمن بررسی سلامت آب های آشامیدنی و منابع آب، به نمونه برداری و کلرسنجی کلیه مخازن آب این اماکن می پردازند.

در روز گذشته 91 مورد سنجش کلر آزاد باقیمانده و نیز 20 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و آب استخرها در سطح شهر انجام گردیده است.

در همین راستا، نظارت بر فعالیت هتل ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها و رستوران ها بویژه در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر با شدت و دقت بیشتری توسط بازرسان در حال انجام می باشد و در صورت نیاز نظارتها در قالب اکیپ های مشترک با حضور کارشناسان سازمانهای مربوطه از جمله تعزیرات حکومتی، صنعت ، معدن و تجارت، گردشگری و ... صورت می پذیرد.

انتهای پیام/ح

گروه مواد غذایی پروتئینی و گوشت بیشترین توقیفی در روز گذشته

برچسب ها: توقیفی ، موادغذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.