کود و سموم کشاورزی از مراکز معتبر تهیه شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشاورزان خواست ضمن مشورت با کارشناسان، کود و سموم مورد نیاز را از فروشگاه‌های معتبر در استان تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فرزاد خوش اخلاق مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استفاده از کود و سموم مناسب در مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم، جو و کلزا و همچنین مبارزه با آفات سن مزارع گندم و شته مومی کلزا بسیار دارای اهمیت است.

خوش اخلاق در ادامه اضافه کرد: بر اساس بازدید‌های کارشناسان از مزارع مشخص شد اکثر مزارع علایم خشکی زمین و نیاز مبرم گیاهان (گندم، جو و کلزا) به آب را دارند.

وی افزود: در صورت تأمین نشدن آب برای این گیاهان، علایم کاهش تولید به صورت کوچک ماندن بوته و گل‌دهی زود هنگام و در ارتفاع کم بوته مشهود خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در کشت‌های بهاره هم، اجرای خاکورزی صحیح مورد تأکید است و باید کشاورزان توجه کافی به تناسب میزان کشت با آب قابل دسترس داشته باشند.

خوش اخلاق افزود: استفاده از ارقام زودرس و میان‌رس؛ کم کردن طول فارو و همچنین استفاده از ادوات متناسب با رعایت اصول کشاورزی حفاظتی نیز تأثیرگذار است.

وی با اشاره به شیوع آفت سرخرطومی برگ یونجه در مزارع از کشاورزان خواست در صورت رشد ابتدایی محصول یونجه، با استفاده از شعله‌افکن، کار شعله‌دهی مزارع را انجام و در صورت رشد بیشتر محصول یونجه، از سموم مجاز و توصیه شده با مشورت کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی استفاده کنند.

انتهای پیام/

تاکید بر استفاده از سموم و کودهای معتبر در مزارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.