نشریه آمریکایی: آمریکا در ۱۶ سال اخیر هیچ دستاوردی در افغانستان نداشته است

یک نشریه آمریکایی نوشت؛ واشنگتن در ۱۶ سال اخیر در افغانستان دستاوردی نداشته و پنتاگون سخت در تلاش است تا شما را متقاعد کند که همه چیز در این کشور آرام و خوب است.

نشریه آمریکایی: آمریکا در ۱۶ سال اخیر هیچ دستاوردی در افغانستان نداشته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک نشریه آمریکایی با بی‌اساس خواندن اظهارات مقامات آمریکایی درباره افغانستان نوشت؛ واشنگتن در ۱۶ سال اخیر در افغانستان دستاوردی نداشته و پنتاگون سخت در تلاش است تا شما را متقاعد کند که همه چیز در این کشور آرام و خوب است.

این نشریه آمریکایی در یادداشتی گزارش‌های وزارت دفاع آمریکا درباره وضعیت جنگ افغانستان و اظهارات مقامات آمریکایی درباره بهبود وضعیت و "پیشرفت" را اغراق‌آمیز و بی‌اساس دانست.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار خبری به نقل از ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو نوشته بود که پیشرفت «قابل توجهی» در افغانستان صورت گرفته و طالبان نیز سال سختی را پیش رو خواهند داشت.

«تسک اند پرپس» با بی‌اساس واندن این اظهارات نوشت که یک روز پس از انتشار این خبر «جیم گارامون» خبرنگار وبسایت وزارت دفاع آمریکا این «چرندیات» را در سطح جدیدی منتشر کرد.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت که در این یادداشت تبلیغاتی آمده که ژنرال جوزف دانفورد فرمانده ستاد نیروهای ارتش آمریکا در سفر به افغانستان به خبرنگاران می‌گوید: از نظر نظامی نسبت به پیشرفت در سال 2018 امیدوار هستم.

این در حالی است که دانفورد به همراه «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در اکتبر سال گذشته میلادی در جلسه استماع مقابل کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور مدعی شده بود که اعطای اختیارات بیشتر به فرماندهان نظامی در افغانستان و تشدید حملات هوایی سبب پیشرفت نیروهای آمریکایی در این کشور و شکست بن‌بست کنونی در درگیری با طالبان خواهد شد.

دانفورد همچنین اظهار داشت خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان از 100 هزار نظامی در سال 2011 به حدود 10 هزار نظامی در سال 2016«بسیار سریع» و در تعداد نیز «بسیار زیاد» بوده است.

به نوشته تسنیم، به نظر می‌رسد که برای دانفورد کاهش 18 درصدی شمار نظامیان در یک بازه پنج ساله سرعت بسیار سریع است، در حالی که این ژنرال 4 ستاره آمریکایی خود در سال 2013 تا 2014 فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان بود و شخصا از نزدیک در کاهش این نظامیان سهم داشت.

دانفورد در جولای سال 2014 در یادداشتی نوشته بود: نیروهای امنیتی افغان برای جنگ با طالبان دیگر نیازی زیادی به کمک ندارند و خود قادر به انجام آن خواهند بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار